Zwardoń
Ostatnia zmiana: 2025-09-09
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: Pierwszy pociąg elektryczny wjechał do Zwardonia 15 grudnia 1986 roku. Regularnie elektryczne zaczęły kursować od 5 stycznia 1987 roku. 1 czerwca 1992 roku w Zwardoniu otwarto przejście kolejowe polsko - czechosłowackie (ówcześnie). (info: Paweł Szczotka, 2005-05-15) Przez stację nie kursują już takie pociągi jak "Bathory" relacji Budapeszt-Warszawa z wagonami do Moskwy i Sankt Petersburga, czy chociażby "Goral" relacji Bratysława - Katowice lub "Skalnica" Kraków - Żylina, jednak wciąż stacja obsługuje 17 pociągów z których 13 jedzie w stronę Katowic, a 4 w stronę Żyliny. Ruch towarowy obsługują głównie ciężkie dwuczłonowe lokomotywy serii ET41. (info: Misiek1304, 14-02-2014) Opis infrastruktury: Od 1995 roku na stacji funkcjonują przekaźnikowo - komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. (info: Mariusz Herchold, 2005-08-13) Opis budynków: Kasę zamknięto w 2010 roku, nie działa też poczekalnia (info: Pudelek, 05-11-2011) |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | śląskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
| budynki obsługi taboru: |
była, ale obecnie już nie istnieje jest hala wagonowa |
|
| zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | Zw | |
| wieża wodna: | zmienione przeznaczenie | |
| perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
| kody: |
EPA:5100265 HAFAS:5104398 IBNR:4397 |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 113,354 | Katowice – Zwardoń (139) | ||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
R. Kotowski
(2025-09-28 09:43:42)
Jak utrudnić życie pasażerom? WIDEO. Remont linii kolejowej do Zwardonia wprowadził spore komplikacje dla podróżnych.https://beskidzka24.…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Zwardoń
Ogólnopolska Baza Kolejowa