Jastrzębie Zdrój
Ostatnia zmiana: 2025-09-07
| Opis ogólny |
|---|
|
Ruch na stacji zakończył się w lutym 2001 r. Stacja oficjalnie jest czasowo zawieszona. (info: Władysław MALEŃCZYK, 2005-05-04) Dla tych, którzy chcą zobaczyć ostatni pociąg z Jastrzębia: http://www.youtube.com/watch?v=UgNU8vY_-iM (info: LAWERTE, 15-01-2010). Stacja planowana była do odbudowy w ramach projektu "Uzupełnienie sieci kolejowej o połączenie kolejowe Jastrzębia-Zdroju z Katowicami”. Finansowanie pochodzić miało z „Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r.” Ukończenie inwestycji planowane było na 2029 rok. |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | śląskie | |
| dodatkowe tory: |
2007-03-06: PKP zdemontowało częściowo rozjazdy - pozostawiono przejezdnym jeden tor. Torowisko wydaje się w miarę kompletne. Łukasz (info: Łukasz Małoszyc) 2005-05-04: Tory są jedynie na stacji, poza nią w obu kierunkach rozebrane (rozkradzione). (info: Władysław MALEŃCZYK) 2020-05-05: Tory sa rozebrane. (info: Łukasz N.) |
|
| budynki dworcowe: | 2018-10: Ze względu na zły stan techniczny budynku został on rozebrany (info Kazimierz Krawczyk) | |
| budynki obsługi taboru: | Lokomotywownia na 2 stanowiska rozebrana ok. 1963 r, po modernizacji stacji ze względu na budowę kopalń węgla kam. (info: Władysław MALEŃCZYK, 2005-05-04). | |
| zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
| semafory: | świetlne zlikwidowane | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: |
Kasa: zlikwidowana lub nieczynna; Biletomat: brak. |
|
| nastawnie, strażnice, posterunki: |
"JZ" - zlikwidowana; "JZ1" - zlikwidowana. |
|
| wieża wodna: | nieużywana zdewastowana | |
| perony: | 2022-11: do tej pory są dwa perony dwukrawędziowe | |
| kody: | IBNR:4130 | |
| informacja pasażerska: |
Dynamiczna: brak; Statyczna: zlikwidowano tablice peronowe. Biało-czarne napisy z nazwą stacji na budynku dworca. |
|
| inne budynki: | Magazyny | |
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 36,639 | Orzesze – Wodzisław Śląski (159) | ||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-10-20 23:07:14)
Śląskie - Konsultacje dot. wstępnej dokumentacji budowy linii kolejowej Katowice - Ostrawa, przez Jastrzebie.
https://stooq.pl/n/?… - #2 z (2022-11-09 19:58:58)
-
#3
Adamus
(2025-07-07 07:03:40)
A.D.2025 uzdrowisko i 75 tys. Mieszkańców Jastrzębie-Zdrój pozostaje największym miastem w Polsce z wykluczeniem komunikacyjnym mieszkańców. Od 25 lat pociągi osobowe nie jeżdżą, a ich powrót pozostaje w długoletnich planach
05.07.2025 https://wiadomosci.r… -
#4
wasiukibic
(2025-07-07 12:03:34)
Jakoś przy budowie Drogi Regionalnej, czy Drogi Głównej Południowej wątpliwości nie było, a saga z powrotem pociągów do Jastrzębia ciągnie się od dekady i nikt tak na prawdę nie wie, w ramach jakiego zadania będzie to wykonane, ani w jakim przebiegu, bo już kilka lat temu zarówno PLK jak i UMWŚ doszły do rady, że odbudowa linii w starym śladzie, omijającej największe osiedla w mieście, mija się obecnie z celem, problemem może być ukształtowanie terenu i poważny zakres prac ziemnych, jak i konieczność wykupu gruntów, gdyby chcieć przetrasować tor. Z tym wykluczeniem komunikacyjnym to bym nie przesadzał, bo jednak Jastrzębiu daleko do takich peryferii, jak w warmińsko-mazurskich, zachodniopomorskim, czy podlaskim, gdzie nieraz do pociągu jest i kilkadziesiąt km, a tukej wystarczy karnąć się kilka km na przystanek w Pawłowicach - a to tela, co w większych miastach zajmuje droga na dworzec główny, a pociąg jest zasadniczo rozpatrywany jako dojazd do ośrodka wojewódzkiego.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Jastrzębie Zdrój
Ogólnopolska Baza Kolejowa