Chałupki
Ostatnia zmiana: 2024-06-25
Opis ogólny |
---|
Opis infrastruktury: W południowej części stacji odgałęzia się w kierunku zachodnim pozostałość po nigdy nieukończonej linii kolejowej do Hluczina. (info: Romek, 26-05-2011) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | śląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nieużywana w stanie dobrym | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: |
EPA:5100200 HAFAS:5100708 IBNR:278 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
52,568 | Kędzierzyn Koźle – Chałupki (151) | ||
25,035 | Rybnik Towarowy – Chałupki (158) | ||
Chałupki – Pietrzkowice | |||
53,293 | Chałupki – Granica Państwa (Chałupki) (679) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Chałupki R79 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Andrzej Wysocki
(2020-08-17 00:13:27)
Nowiny Raciborskie, sobota 3.04.1909, rocznik 21, nr 40, strona 3 z 12:
"— Z Raciborskiego. W etacie państwowym na rok przyszły wstawiono pomiędzy innemi także 5 milionów 890 tys. mrk. jako pierwszą ratę na budowę kolejki z Chałupek przez Hulczyn do Niem. Krawarzo, z linią poboczną z Hulczyna do Haci. Tem samem budowa tak długo oczekiwanej kolejki zdaje się być zapewnioną, a prace przedwstępne prawdopodobnie niezadługo się rozpoczną. Potrzebę budowy tei linii kolejowej uzasadnia rząd tem, iż wskutek jej braku ludność miejscowa staje się coraz więcej ekonomicznie zależną od pogranicza austryackiego; z powiatu raciborskiego bardzo dużo robotników szuka zarobku za pruską granicą; przemysł mimo naturalnego bogactwa górniczego nie może się rozwinąć, a jedyna kopalnia węgla z tej strony granicy należy do towarzystwa austryackiego."
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Chałupki