Reptowo
Ostatnia zmiana: 2025-03-07
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Miejsce katastrofy kolejowej 05.05.1997 r. 12 osób zginęło, w tym pracownik na służbie. (info: ocet, 2005-04-16). Przyczyną katastrofy była awaria zwrotnicy. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | zachodniopomorskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | zamknięty w stanie dobrym | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): | Przejście podziemne: czynne | |
kasa/biletomat: | biletomat, nieczynny | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Przed modernizacją linii 351 nastawnia Rp była w budynku dworca. Nowa nastawnia Rp urządzona w kontenerze na wjeździe od strony Szczecina, docelowo będzie to awaryjna nastawnia sterowania miejscowego, bowiem po zakończeniu modernizacji stacja ma być zdalnie sterowana z LCS Stargard. | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 4 |
|
kody: |
HAFAS:5103084 IBNR:8308 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
185,715 | Poznań Główny – Szczecin Główny (351) | ||
Reptowo – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Bogusław M. Hanć
(2021-01-29 16:21:50)
"Bezcenne jest Życie ludzkie, bezcenna każda chwila."
...Dziękuję, że byliście przez chwilę tu z nami na Ziemi...
Tego nigdy nie da się zapomnieć.... miałem wtedy 13 lat.
i ten tytuł artykułu w Głosie Szczecińskim - "Ciągle jeszcze było słychać pisk dartego metalu i ogłuszający krzyk rannych ludzi." -
#2
(odp. na #1)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-01-29 22:55:18)
Pamiętam że nie mogli się wtedy doszukać 1 ofiary, pasażera pociągu.
Prawdopodobnie, zwłoki były tak poszatkowane i pomieszane z innymi częściami ciała innych ofiar że przyjęto po bardzo długim czasie "na wiarę" tę osobę jako
12 -tą która zginęła w katastrofie.
Zginęła wtedy barmanka 'Warsu" wraz z 3 letnim wnuczkiem o ile dobrze pamiętam.
A pamiętam dobrze bo w tym czasie przeprowadzaliśmy się z Poznania do Szczecina i dużo jezdziłem pociągiem zamiast autem.
Równie dobrze mogło wypaść na mnie.
Nawet jechałem raz po tej katastrofie drogą okrężną przez Rzepin.
Po tym wypadku skontrolowano wszystkie rozjazdy w Polsce i "lekko" wyremontowano całą linię Poznań - Szczecin.
https://pl.wikipedia… -
#3
(odp. na #2)
Mateusz Kiszka
(2021-01-30 15:03:27)
Lekko he he...no prawda jest taka że trasa 351 na odc Krzyż - Stargard otrzymała nowe tory do 2001 roku bodajże. Od Krzyża jechało się na betonie długie lata, dopiero tero odc na płd od Krzyża zyskuje beton.
-
#4
(odp. na #3)
X. Piast II Chrobry
(2024-02-29 11:48:38)
Relacja z przystanku SKM Reptowo https://www.youtube.…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Reptowo