OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Reptowo

Ostatnia zmiana: 2025-03-07

Opis ogólny
Opis ogólny: Miejsce katastrofy kolejowej 05.05.1997 r. 12 osób zginęło, w tym pracownik na służbie. (info: ocet, 2005-04-16). Przyczyną katastrofy była awaria zwrotnicy.
Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: zamknięty w stanie dobrym
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne
kasa/biletomat: biletomat, nieczynny
nastawnie, strażnice, posterunki: Przed modernizacją linii 351 nastawnia Rp była w budynku dworca. Nowa nastawnia Rp urządzona w kontenerze na wjeździe od strony Szczecina, docelowo będzie to awaryjna nastawnia sterowania miejscowego, bowiem po zakończeniu modernizacji stacja ma być zdalnie sterowana z LCS Stargard.
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 4
kody: HAFAS:5103084
IBNR:8308
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  185,715 Poznań Główny – Szczecin Główny (351)  
  Reptowo – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Bogusław M. Hanć (2021-01-29 16:21:50)
    "Bezcenne jest Życie ludzkie, bezcenna każda chwila."

    ...Dziękuję, że byliście przez chwilę tu z nami na Ziemi...

    Tego nigdy nie da się zapomnieć.... miałem wtedy 13 lat.
    i ten tytuł artykułu w Głosie Szczecińskim - "Ciągle jeszcze było słychać pisk dartego metalu i ogłuszający krzyk rannych ludzi."
  • #2 (odp. na #1) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-01-29 22:55:18)
    Pamiętam że nie mogli się wtedy doszukać 1 ofiary, pasażera pociągu.
    Prawdopodobnie, zwłoki były tak poszatkowane i pomieszane z innymi częściami ciała innych ofiar że przyjęto po bardzo długim czasie "na wiarę" tę osobę jako
    12 -tą która zginęła w katastrofie.
    Zginęła wtedy barmanka 'Warsu" wraz z 3 letnim wnuczkiem o ile dobrze pamiętam.
    A pamiętam dobrze bo w tym czasie przeprowadzaliśmy się z Poznania do Szczecina i dużo jezdziłem pociągiem zamiast autem.
    Równie dobrze mogło wypaść na mnie.
    Nawet jechałem raz po tej katastrofie drogą okrężną przez Rzepin.

    Po tym wypadku skontrolowano wszystkie rozjazdy w Polsce i "lekko" wyremontowano całą linię Poznań - Szczecin.
    https://pl.wikipedia…
  • #3 (odp. na #2) Mateusz Kiszka (2021-01-30 15:03:27)
    Lekko he he...no prawda jest taka że trasa 351 na odc Krzyż - Stargard otrzymała nowe tory do 2001 roku bodajże. Od Krzyża jechało się na betonie długie lata, dopiero tero odc na płd od Krzyża zyskuje beton.
  • #4 (odp. na #3) X. Piast II Chrobry (2024-02-29 11:48:38)
    Relacja z przystanku SKM Reptowo https://www.youtube.…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Reptowo

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...