Częstochowa Mirów
Ostatnia zmiana: 2025-06-16
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: Stacja Częstochowa Mirów pełni funkcję bocznicy dla Huty Częstochowa. Istnieje tam wieża w której mieści sie nastawnia. Jeden z torów na tej stacji wykorzystywany jest dla ruchu pasażerskiego (2 razy na dobę) w obu kierunkach, bez zatrzymywania się. Pozostałe tory to bocznica huty. (info: PixeL) Stacja do niedawna bardzo intensywnie wykorzystywana przez hutę Częstochowa. Niestety, z powodu coraz gorszej kondycji finansowej tej firmy ruch na niej poważnie zmalał. W sezonie letnim kursuje tedy jeden pociąg pasażerski Kraków- Kołobrzeg (w obie strony), po jednym torze stacji przeznaczonym do tego celu. Oczywiście nie zatrzymuje sie on tam, a więc znaczeniem stacji jest funkcjonowanie jako duża bocznica dla huty.Stacja jest zelektryfikowana, jednak z wyjątkiem jednego toru łączącego ją z kucekinką elektryfikacja urywa się za wiaduktem na drodze do Kielc. Tak więc część należąca do huty jest niezelektryfikowana i przeszła ostatnio dużą modyfikację, polegającą na likwidacji większości infrastruktury i pozostawienie jedynie jednego toru przejezdnego do huty. (info: wojtek) |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | śląskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | nie ma i nie było | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: |
"CMr" - dysponująca, czynna "CMr1" - wykonawcza, czynna Nastawnie wyposażone w urządzenia mechaniczne, scentralizowane z sygnalizacją świetlną. |
|
| wieża wodna: | nie ma i nie było | |
| perony: | Perony: 0 | |
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 2,057 | Kucelinka – Poraj (155) | ||
| Częstochowa Mirów – Huta Częstochowa | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Częstochowa Mirów
Ogólnopolska Baza Kolejowa