Kędzierzyn-Koźle
Ostatnia zmiana: 2025-07-25
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: Peron 1 dzieli się na a i b. (info: sk8er@o2.pl, 2005-07-22) Peron 1 ma przedłużenie w kierunku południowym określane jako peron 1a. Odprawiane tam są niektóre pociągi osobowe w kierunku Kuźni Raciborskiej. Postój pociągu w tym miejscu nie ogranicza w żaden sposób ruchu przy właściwym peronie 1. Dlatego należy przyjąć, że jest to dodatkowa krawędź peronowa i dodatkowy peron. Do tego po północnej stronie peronu 1 jest drugi tor zakończony żeberkiem, z którego odprawiano pociągi osobowe w kierunku Strzelec Opolskich. W tym miejscu peron 1 jest wyspowy. (info: Marek Konopka, 09-08-2010) Opis infrastruktury: Ciekawostką są nastawnie bramowe. Opis budynków: Pierwszy nieistniejący dziś budynek Przystanku Kozel znajdował się między drugim a trzecim peronem. W latach 1912-1915 został całkowicie przebudowany dworzec powstał również nowy budynek istniejący do dziś wraz z infrastrukturą. (info: raffi24, 2006-02-24) Kolejowa wieża wodna nr 3 stoi 1,5 km na pd.-zach. od stacji kolejowej,przy trójkącie rozjazdowym w kierunku Gliwic, w stanie dobrym, "wciśnięta" pomiędzy budynki warsztatów kolejowych, została zbudowana w latach 1914-1918. Kolejowa wieża wodna nr 1 stoi przy ul Towarowej 1 przy PKP Energetyka, ok. 150 m. na pd.-zach. od wiaduktu kolejowego przy ul Kozielskiej. Wieża nieużywana jest w stanie dobrym, jest wpisana do rejestru zabytków. (info: Bolesław wojtyniak, 27-01-2010) Wieża wodna nr 2 stoi przy ul. Towarowej 12/14, ok. 350 m. na pd.-zach. od wiaduktu kolejowego przy ul. Kozielskiej. Wieża w stanie dobrym jest wpisana do rejestru zabytków. (info: Bolesław Wojtyniak, 29-01-2010) Obecny budynek przychodni kolejowej na ul. Traugutta stał po środku obecnych torów kolejowych. I ten budynek w całości przesunięto na obecne miejsce w odległości 78m od poprzedniego miejsca. Rzekomo dokumentacja tej (przeprowadzki) znajduje się w Berlińskich archiwach. (info od: Andrzej Krzysztoń, 2012-08-07) |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | opolskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
| budynki obsługi taboru: | używana | |
| zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: rozebrane |
|
| kasa/biletomat: | czynna | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: |
"KKA" - dysponująca, czynna "KKA5" - wykonawcza, czynna "KKB" - dysponująca, czynna "KKB11" - wykonawcza, czynna "KKB12" - wykonawcza, nie istnieje "KKC" - dysponująca, czynna "KKC22" - wykonawcza, czynna "KKD" - dysponująca, czynna "KKD31" - wykonawcza, czynna "KKD32" - wykonawcza, czynna "KKN" - dysponująca, zdewastowana |
|
| wieża wodna: | nieużywana w stanie dobrym | |
| perony: |
Perony: 5 Krawędzie peronowe: 9 |
|
| kody: |
EPA:5100043 HAFAS:5100119 IBNR:72 |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| Kędzierzyn Koźle – Opole Groszowice (136) | |||
| 64,162 | Katowice – Legnica (137) | ||
| 0,000 | Kędzierzyn Koźle – Chałupki (151) | ||
| Kędzierzyn Koźle – Kłodnica (680) | |||
| 0,000 | Kędzierzyn Koźle – Stare Koźle (709) | ||
| 2,519 | Nowa Wieś – Kędzierzyn Koźle KKB (682) | ||
| 2,269 | Kędzierzyn Koźle KKC – Kędzierzyn Koźle KKB (956) | ||
| Rudziniec Gliwicki – Kędzierzyn Koźle (199) | |||
| 63,089 | Nowa Wieś – Kędzierzyn-Koźle KKC (872) | ||
| -0,196 | Kędzierzyn Koźle – Kędzierzyn Koźle Port (174) | ||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Olek Bożnów
(2020-04-17 20:48:19)
Mam propozycje co powiecie na Kędzierzyn-Koźle Główne??
-
#2
m.szkl
(2020-04-18 08:40:45)
Byłoby logicznie wobec istnienia innych przystanków posiadających dookreślenie (Azoty, Przystanek, Zachodnie). Choć ważniejsze w tym kontekście byłoby chyba przemianowanie Sławięcic...
-
#3
Olek Bożnów
(2020-04-18 19:11:28)
Takie przekierowanie przydałoby się na Górnym Śląsku np. Katowice, Bytom i Zabrze.
-
#4
(odp. na #1)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-10-25 02:35:35)
Perony nr 2 i 3 zupełnie nowe jak w Jaworzynie Śl., peron 4 jeszcze stary, nr 1 wyburzany.
-
#5
janusz nowaczewski
(2022-08-08 19:07:46)
Wskazane byłoby również wydzielić zakład taboru jako osobny obiekt. Tak na marginesie zapytam, dlaczego są dwa obiekty Kędzierzyn-Koźle Port i Kędzierzyn-Koźle (Port)?
-
#6
Opolanin
(2024-02-22 07:41:55)
Atak w peronach na pośpiecha z Berlina https://www.lokalna2…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kędzierzyn-Koźle
Ogólnopolska Baza Kolejowa