Kraśnik
Ostatnia zmiana: 2025-07-31
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Ogólnie mówiąc, dworzec kolejowy w Kraśniku znajduje się obecnie w opłakanym stanie i brak perspektyw aby coś się zmieniło w najbliższym czasie. (info: Maciek) Stacja ma się całkiem dobrze. na co dzień przejeżdża przez nią około 23 pociągów ( w dni powszednie). Kasa biletowa czynna codziennie. (info: Kamil Wrzołek , 2006-05-23) W październiku 2006 roku , dworzec przeszedł kapitalny remont. (info: Zwijndrecht, 2006-10-08) Opis budynków: Budynek stacji w stanie średnim. W ostatnim czasie posadzono na zewnątrz kwiaty, wyremontowano łazienkę (info: Kamil Wrzołek , 2006-05-23) częściowo zamknięty i zdewastowany, poczekalnia w stanie złym, płyta pilśniowa w oknach zamiast wybitych szyb. WC w stanie tragicznym. (info: beukot, 2006-06-13) Obie nastawnie czynne. (info: Karol Romaniuk, 2006-07-31) Odremontowana zewnętrzna elewacja dworca. (info: Damian Kołodziejczyk, 2006-12-09) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubelskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | używana | |
perony: |
Perony: 1 (kiedyś 2) Krawędzie peronowe: 2 (kiedyś 3) |
|
kody: |
EPA:5100861 HAFAS:5101576 IBNR:2121 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
44,108 | Lublin Główny – Przeworsk (68) | ||
Kraśnik – Kraśnik Fabryczny | |||
Kraśnik – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
- #1 belfegor (2021-04-20 23:20:14)
-
#2
X. Piast II Chrobry
(2023-10-31 19:41:30)
Jest nowy dworzec, pociągi są tańsze i szybsze. Ale to w busach jest większy ruch.
"Kasy biletowej nie ma, za to na dworcu w Kraśniku można napompować koło w rowerze i skorzystać z bezpłatnej toalety.
Podróż pociągiem z Lublina do Kraśnika zajmuje od 42 do 50 minut w pociągu osobowym, lub od 27 do 35 minut w Intercity. Co ciekawe, bilet na Intercity jest nieco tańszy – w dniu mojego przejazdu kosztował 9,35 zł. Za bilet w osobowym pociągu obsługiwanym przez Polregio trzeba zapłacić 10 zł.
To wciąż jest bardzo konkurencyjna cena, bo podróż busem z Kraśnika do Lublina kosztuje co najmniej 15 zł, a przejazd trwa dłużej, bo około godziny".
Wiecej: https://wiadomosci.w… -
#3
Błażej Kopka
(2023-11-01 11:41:44)
O co chodzi z taryfą polregio na tej linii? Myślałem, że jest jedna taryfa, a tymczasem w znanej mi części Polski za taki odcinek (ok. 44km) płaci się w PR praktycznie 100% więcej (19,60). IC też inaczej na porównywalnych odcinkach wychodzi (choć oczywiście zawsze to będzie taniej od PR o czym wielokrotnie pisałem).
-
#4
Belfegor
(2024-09-19 06:52:31)
Opis ogólny dworca nie ma nic wspólnego ze stanem rzeczywistym, o czym świadczy zamieszczone obok zdjęcie. Faktycznie opis pasuje do dworca z lat początku 21 w.i wcześniej.
-
#5
Paweł Zarzeczny
(2025-03-15 08:01:27)
Nowy dworzec jest bardzo ładny. Dobrze że stary rozebrali i zbudowali nowy.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kraśnik