Pakosławice
Ostatnia zmiana: 2025-08-28
| Opis ogólny |
|---|
| Budynek pochodzi z roku 1911. Powierzchnia - dzisiejsza - placów stacji to 398 m2 z czego 149 to tereny mieszkaniowe. A według opowiadań była ona o wiele wiele większa. Miała swoje walory gospodarcze - załadunek płodów rolnych (len, buraki cukrowe, ziemniaki, zboża, chmiel) oraz rozładunek np. słupów pod chmiel, węgla itp. W sumie było chyba 3-4 tory, rogatki, stróżka itp. Jeszcze w latach 80/90 odbywała się tam sprzedaż biletów. Była ku temu specjalnie zatrudniona osoba, która tylko sprzedawała bilety (pochodziła bodajże z ReE. |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | opolskie | |
| dodatkowe tory: | Rozebrano przed 2017 r. | |
| budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
| semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: |
Pk (ex. Bö) zlikwidowana Pk1 zlikwidowana |
|
| wieża wodna: | nie ma i nie było | |
| perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 1 |
|
| kody: | IBNR:6331 | |
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 9,409 | Nysa – Brzeg (288) | ||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Stefan
(2017-11-12 13:11:07)
Dodatkowe tory zostały jakiś czas temu rozebrane. Na peronie stoi maszt i kontener PBL Bombardiera
-
#2
Bombel
(2025-05-29 23:34:33)
Moja babcia w tych latach sprzedawała bilety i zamykała szlaban, dziadek był konduktorem, a sąsiadem był palacz lokomotywy; wszyscy św.p. Teraz ja tu mieszkam. Budynek jest z ok 1840/70. Pozdrawiam.
-
#3
(odp. na #2)
wasiukibic
(2025-05-30 07:02:14)
Bombel, jest jakiś kontakt z Tobą?
-
#4
Bombel
(2025-05-31 03:30:37)
A co potrzeba? :)
-
#5
(odp. na #4)
wasiukibic
(2025-05-31 11:05:46)
Pogadać o starych czasach. Jestem tu adminem, ale także miałem przyjemność smykać się po dawnej stacji w Pakosławicach (moje zdjęcia są w galerii) i fajnie było co nieco się dowiedzieć od miejscowego.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Pakosławice
Ogólnopolska Baza Kolejowa