Kulesze Kościelne
Ostatnia zmiana: 2025-08-31
Opis ogólny |
---|
Przejazd kolejowo-drogowy znajdujący sie w okolicach przystanku w 2014 roku przeszedł remont. Związane to było z przebudową drogi powiatowej nr 2052B. W ramach tego pojawiły się nowe płyty przejazdowe, remont nawierzchni drogi, nowy przepust, ponadto ścinanie skarp, wycinka drzew i krzewów. Poprawiła się widoczność. Wykonane zostało nowe oznakowanie poziome i pionowe. W latach 2017-2018 przejazd ponownie przebudowano, zabudowano urządzenia, podnosząc kategorię z D na B. Tam też znajdowała się przez lata kasa biletowo-bagażowa. Etat dróżnika zlikwidowano 2 czerwca 1996, zostawiając kasjera - zdjęcie budynku w galerii. Kasa w tym kształcie dotrwała do końca istnienia przewozów pasażerskich na tej linii. Zatem pomiędzy 1996 a 2000 roku otwierana była przez przyjazdem pociągów i zamykana po jego odjeździe. Na przełomie 2008 i 2009 roku budynek został rozebrany Schronienie przed warunkami atmosferycznymi miała zapewniać mała wiata przystankowa na peronie. Pod koniec roku 2014 została rozebrana. Nową wiatę wybudowano w 2024 roku. W tym samym roku dokonano remontu nawierzchni peronu. W tym celu użyto płyt peronowych w kolorze wiśniowym, które wcześniej leżały na peronie trzecim stacji Białystok. Po remoncie peron ma 85 metrów długości. Jest oświetlony. Po roku 2025 planowana jest całkowita przebudowa peronu ze środków finansowych w ramach projektu "Stworzenie ciągu komunikacyjnego Łomża – Białystok poprzez rewitalizację wraz z elektryfikacją linii kolejowej nr 49 Łomża – Śniadowo oraz elektryfikacja i odbudowa infrastruktury obsługi pasażerskiej na linii kolejowej nr 36 na odcinku Śniadowo – Łapy”, realizowanego w ramach Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej+ do 2029 roku. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | podlaskie | |
dodatkowe tory: | nie ma i nie było | |
budynki dworcowe: | nie ma, być może był | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | nie ma i nie było | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Windy: brak; Schody ruchome: brak; Przejście podziemne: brak; Przejście nadziemne: brak. |
|
kasa/biletomat: |
Kasa: zlikwidowana lub nieczynna; Biletomat: brak. |
|
nastawnie, strażnice, posterunki: | Strażnica przejazdowa zamknięta w 1996 roku. | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 1 |
|
kody: | IBNR:1228 | |
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: brak; Statyczna: gabloty, peronowe tablice duże. |
|
inne budynki: |
Budynek mieszkalny; Budynek gospodarczy; Kontener urządzeń SSP; Ustęp (rozebrano); Studnia (zlikwidowana). |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
62,634 | Ostrołęka – Łapy (36) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Paweł
(2024-02-18 19:36:42)
Dokładnie za miesiąc pierwszy planowy pociąg pasażerski.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kulesze Kościelne