Nałęczów
Ostatnia zmiana: 2025-09-21
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: Budynek stacyjny wybudowany w okresie międzywojennym obecnie wyremontowany, znajduje się w nim kasa i poczekalnia, część zaadoptowana na przychodnię i pomieszczenia mieszkalne. Na stacji zatrzymują się pociągi przyspieszone. Od strony północnej funkcjonuje prywatna bocznica przeładunkowa. Zaraz obok stacji znajduje się początek Nałęczowskiej Kolei Dojazdowej, od wstrzymania ruchu w roku 2008r. tory wąskotorówki nieprzejezdne. W roku 1971 rozebrano kolejkę wąskotorową do cukrowni w Garbowie mającą swój początek na tej stacji. Tory do stacji przeładunkowej z wąskimi torami są zarośnięte na maxa - ale na wąskich torach stoi sporo transporterów na oko kompletnych i niezdewastowanych. Tory wąskotorowe główne - nie zarośnięte. (info: kolejdojazdowamarecka) Opis infrastruktury: Na wysokości budynku dworca stacja posiada 6 torów, ale jest ich więcej w dalszej części stacji w miejscu gdzie w czasach świetności dokonywano przeładunków między linią normalnotorową a wąskotorówką. (info: Karol Romaniuk, 2006-04-19). Od wznowienia w XII 2019r. ruchu na LK7 na stacji znajduje się wiata peronowa oraz przejście podziemne zamiast dotychczasowego w poziomie torów. (info: KM, 27-01-2020). W latach 2024-2025 w ramach projektu "Budowa Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock – Lublin" realizowanego ze środków finansowych Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) zabudowano urządzenia dynamicznej informacji pasażerskiej oraz monitoringu wizyjnego. |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | lubelskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma, być może był | |
| zadaszenie peronów: |
wiata nad peronem; małe wiaty przystankowe. |
|
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Schody ruchome: brak; Windy: czynne; Przejście podziemne: czynne; Przejście nadziemne: brak. |
|
| kasa/biletomat: |
Kasa: nieczynna lub zlikwidowana; Biletomat: brak. |
|
| nastawnie, strażnice, posterunki: | "Nw" - posterunek zdalnie sterowany z LCS Lublin "Lb". | |
| wieża wodna: | była, ale już nie istnieje | |
| perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
| kody: |
EPA:5100080 HAFAS:5100176 IBNR:130 |
|
| informacja pasażerska: |
Dynamiczna: infokioski, wyświetlacze, megafony i zegary. Nieczynne wyświetlacze dworcowe. Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. Tablice starego wzoru na budynku dworca. |
|
| inne budynki: | Budynki PKP PLK. | |
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 145,320 | Warszawa Wschodnia – Dorohusk (7) | ||
| Cukrownia "Garbów" – koleje wąskotorowe | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Zenobek
(2018-01-15 23:03:28)
Kiedyś z lewej strony budynku (patrząc od strony peronów) był taki fajny wychodek. Do tej pory mam dreszcze na wspomnienie konieczności skorzystania z jego usług. Czy jest jeszcze? Jeśli jest (tak właśnie podejrzewam) to czy stan jest równie fatalny co przed laty?
-
#2
(odp. na #1)
Kuba
(2018-01-16 13:52:21)
Jeszcze przed remontem był, ale nie wiem czy dało się do niego wejść - zarośnięte wszystko dookoła. Teraz pewnie wyburzą przy modernizacji
-
#3
o
(2020-04-29 07:56:28)
Nie ma już śladu po tym kibelku. Ale wspomnienie próby skorzystania z niego kiedyś mam już na stałe wypalone w pamięci xD
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Nałęczów
Ogólnopolska Baza Kolejowa