OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bogoria

Ostatnia zmiana: 2020-10-29

Opis ogólny
Opis ogólny:

Kolej w Bogorii przestała istnieć już całkowicie. Początek upadku rozpoczął się na przełomie lat 50 i 60 XX wieku gdy zlikwidowano trasę do Iwanisk rozbierając torowisko. W latach 80 natomiast całkowicie zawieszono eksploatację pozostałych odcinków kolei wąskotorowej. W pierwszej kolejności zawieszono ruch pasażerski a towarowy odbywał się w oparciu o przewóz wagonów normalnotorowych na lawetach wąskotorowych. Z czasem ruch stawał się coraz mniejszy, aż do całkowitego zaprzestania eksploatacji. Pod koniec lat 90 rozebrano i sprzedano tory oraz lokomotywy. W Bogorii pozostały obiekty kolejowe jak: budynek zawiadowcy stacji wraz z poczekalnią, parowozownia, budynek administracyjno - socjalny, wieża ciśnień i składy węgla. Wszystko to niszczeje pozostając jeszcze w rękach PKP. (info: Robert Rożek, 2004-11-11)
Prezentacja stacji Bogoria - W filmie, podczas spaceru po stacji, prezentowana jest jej historia wraz z informacjami z czasów prowadzenia ruchu http://gdario.republika.pl/filmy/bogoria/index.html (prezentuje Naczelnik SwKD Edward Choroszyński) (info: Dariusz Gurbiel, 02-09-2008)

Bogoria była dużym węzłem kolei wąskotorowej w kierunkach do: Jędrzejowa, Szczucina k. Tarnowa Wąskotorowego, Koprzywnicy i Iwanisk,
- na terenie, na którym mieściła się stacja kolei wąskotorowej Bogoria czyli na terenie pomiędzy ulicami Rakowską, Polną, Kolejową i ulicą bez nazwy prowadzącą na zaplecze b.dworca kolejowego, wybudowany został gminny ośrodek sportu i rekreacji z dużym boiskiem, bieżnią tartanową, widownią z krzesełkami, małymi boiskami itp.,
- budynki dworcowe i sąsiadujące z nim zostały rozebrane, rozebrana została także wieża wodna, pozostały jedynie budynki lokomotywowni, w których mieści się strażnica straży pożarnej,
- na ul. Rakowskiej zachowały się częściowo pokryte asfaltem fragmenty torów, innych torów i peronu już nie ma,
info. wrzesień 2014 r., Bolesław Wojtyniak
Dane tabelaryczne
Województwo: świętokrzyskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki dworcowe: był, ale już nie istnieje
budynki obsługi taboru: zmienione przeznaczenie
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: nie ma i nie było
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: 1/1; obecnie: 0/0
kody:
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  85,110 Jędrzejów Wąskotorowy Osobowy – Szczucin koło Tarnowa Wąskotorowy  
  0,000 Bogoria – Koprzywnica  
  0,000 Bogoria – Iwaniska  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Bogoria

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...