Brody Warszawskie
Ostatnia zmiana: 2021-01-16
Opis ogólny |
---|
Przystanek osobowy na linii kolejowej nr 9 w kilometrze 53. Posiada dwa perony jednokrawędziowe, wiaty przystankowe, przejście podziemne. Dojazd do przystanku jest dość utrudniony przez drogi szutrowe. W 2008 roku w czasie modernizacji linii zostały rozebrane tory bocznicy kolejowej do jednostki wojskowej Brody Warszawskie. Obecnie o istnieniu bocznicy świadczy brama wjazdowa na teren jednostki. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | mazowieckie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | świetlne zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | była, zamknięta przed latami 90 XX w. | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS:5100405 IBNR:1065 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
53,193 | Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny (9) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
zajcol
(2017-02-14 12:07:36)
Dodatkowe tory były (bocznica do jednostki wojskowej) - widać je nawet na pierwszym zdjęciu w galerii.
-
#2
Marcin Pinkosz
(2018-09-27 22:48:07)
Dzisiaj dowiedziałem się, że swego czasu na Brodach Warszawskich stał budynek z poczekalnią i kasą. Podobno po jego zamknięciu (najprawdopodobniej początek lat 90.) został nadpalony a później rozebrany. Niestety brak póki co jakichkolwiek konkretnych info i zdjęć
-
#3
GRAFAJT NDM
(2020-11-27 21:56:41)
W latach 90 jeździłem tam na wagary. Była tam kasa, niestety już nieczynna :(
-
#4
MaŁy-_-ToLuŚ
(2021-09-07 09:31:49)
Budynki jak by co to były 2: była to nastawnia do bocznicy i dom w którym była kasa i poczekalnia. W domu zw tego co pamiętam mieszkał jakiś starszy Pan, to w tym domu wybuchł pożar.
-
#5
subsens
(2021-09-07 14:20:32)
Podążając za mglistym wspomnieniem dodam DŻS z czasów modernizacji: https://www.pomiecho…
Nie wiem, jaką kładkę likwidowano w Brodach w 2009, ale circa 2,5 dekady wcześniej, przed peronami od strony Modlina, istniało połączenie obu niedostępnych wówczas części fortu XV https://www.forty.wa… w postaci wąskiej, stalowej kładki. W mglistych wspomnieniach, wyzywająco czernieje ponad siecią trakcyjną, niedostępna, anachroniczna i absolutnie militarno-forteczna (być może z przęseł baileyowskich). Ofc wojna oraz elektryfikacja mogły wpływać na kształt tej przeprawy, ale nie zdziwiłbym się, gdyby zaprojektowali ją Rosjanie przed 1915. Na pewno widać ją w 1937, pomiędzy dwoma budynkami kolejowymi stojącymi w odległości < 1000 m. Styk dwóch żywiołów, nadmiar pytań, niedostatek danych. -
#6
(odp. na #5)
Paweł Skup
(2021-09-07 20:22:17)
Potwierdzam, że taki mostek był. Powiem więcej: jadąc tam niedawno po długiej przerwie dopiero zobaczyłem, że wiaduktu wojskowego nie ma.
Niestety nie pamiętam jego formy. Ażurowy i osiatkowany był. -
#7
Grafajt NDM
(2023-10-20 21:46:22)
Grafajt NDM prawdopodownie w latach 90 widziałem tam pociąg. Cysterny.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Brody Warszawskie