Nawra
Ostatnia zmiana: 2025-10-06
| Opis ogólny |
|---|
|
Ładownia zlokalizowana była między drogą z Nawry do Trzebcza, a istniejącymi do dziś zabudowaniami dworcowymi. Do tejże ładowni doprowadzono z majątku w Nawrze konną kolejkę wąskotorową funkcjonującą jeszcze w czasie II wojny światowej. W czasie pożaru mosty na Wiśle w Toruniu pociągi z Bydgoszczy na Olsztyn nie jeździły w tym czasie przez Toruń tylko przez Chełmżę i Kowalewo Pomorskie. Dlatego w Nawrze zbudowano mijankę, w celu mijania się pociągów pospiesznych i osobowych. (info: Przemysław Strzyżewski, 2005-06-11). |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | kujawsko-pomorskie | |
| dodatkowe tory: | Stacja posiadała trzy tory - główny, główny dodatkowy i boczny (biegnący tuż obok budynków stacyjnych) obsługujący ładownię. | |
| budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | przyległe do budynku | |
| semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Schody ruchome: brak; Windy: brak; Przejście podziemne: brak; Przejście nadziemne: brak. |
|
| kasa/biletomat: |
Kasa: zlikwidowana lub nieczynna; Biletomat: brak. |
|
| nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
| wieża wodna: | nie ma i nie było | |
| perony: |
Perony: 1, krawędzie peronowe: 1 W okresie międzywojennym w Nawrze był jeden peron (istniejący do dziś), na peronie stały dwie (?) latarnie. |
|
| kody: | IBNR:5408 | |
| informacja pasażerska: |
Dynamiczna: brak; Statyczna: gabloty, peronowe tablice duże. |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 78,274 | Brodnica – Bydgoszcz Wschód (209) | ||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
piotrs88@gmail.com
(2019-10-06 17:10:38)
Szkoda że stacja PKP Nawra, cała infrastruktura kolejowa praktycznie nie istnieje, pamiętam lata 70-te,80-te gdzie to wszystko jeszcze funkcjonowało! Szkoda!
Pozdrawiam -
#2
Radosław Palmowski
(2020-08-05 23:38:18)
W okresie międzywojennym w Nawrze był jeden peron (istniejący do dziś), na peronie stały dwie (?) latarnie. Stacja posiadała trzy tory - główny, główny dodatkowy i boczny (biegnący tuż obok budynków stacyjnych) obsługujący ładownię. Ładownia zlokalizowana była między drogą z Nawry do Trzebcza, a istniejącymi do dziś zabudowaniami dworcowymi. Do tejże ładowni doprowadzono z majątku w Nawrze konną kolejkę wąskotorową funkcjonującą jeszcze w czasie II wojny światowej.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Nawra
Ogólnopolska Baza Kolejowa