Września
Ostatnia zmiana: 2025-01-13
| Opis ogólny |
|---|
|
W obrębie stacji znajdują się dwie nastawnie, Wr (dysponująca) i Wr1 (wykonawcza). Choć stacja nie jest częścią linii nr 3, służy jako punkt pasażerski dla pociągów poruszających po tej linii. Na stacji zatrzymują się pociągi pasażerskie InterCity jak i Koleje Wielkopolskie. Ze stacji możemy wsiąść w pociągi poruszające się w kierunku Poznania lub Warszawy, Gniezna lub Jarocina. Stacja dodatkowo oferuje pociągi osobowe krótkiej relacji Poznań Główny - Września kilka razy w ciągu dnia. (info: Młody Kolejorz, 10-11-2024) Opis infrastruktury: przejście podziemne zostało częściowo uszkodzone w wyniku działań wojennych II wojny światowej. Oryginalne jest przejście do peronu 1 i 2, do 3 zostało odbudowane po wojnie(było to widać dokładnie przed remontem) (info: wodzu, 2007-07-19) Opis budynków: Wnętrze budynku dworcowego zostało wyremontowane w grudniu 2004. (info: Hubert Wietrzyński, 2005-10-08). |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | wielkopolskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
| budynki obsługi taboru: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
| zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | czynna | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: |
Wr od strony Gniezna/Konina Wr1 od strony Poznania/Jarocina |
|
| wieża wodna: | wieża wodna z niespotykanym w Polsce kształtem części zbiornikowej stoi przy wiadukcie w ciągu ulic I. Paderewskiego i I. Daszyńskiego, w sąsiedztwie dworca kolejowego (ok.150 m na pn-zach od budynku dworca, po przeciwnej stronie torów).(info: Bolesław Wojtyniak, 14-10-2013). | |
| perony: |
Perony: 3 Krawędzie peronowe: 5 |
|
| kody: |
EPA:5100198 HAFAS:5100157 IBNR:250 |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 136,310 | Oleśnica – Chojnice (281) | ||
| 2,369 | Sokołowo Wrzesińskie – Września (807) | ||
| Września – Podstolice (808) | |||
| Września – bocznice | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
X. Piast II Chrobry
(2025-08-17 17:28:02)
Tunele w ciągu ul. Działkowców są już gotowe, teraz jest kierowany tędy ruch z ulicy Paderewskiego, gdzie rozbierany jest stary wiadukt nad torami.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Września
Ogólnopolska Baza Kolejowa