Ruda Wirek
Ostatnia zmiana: 2025-08-14
| Opis ogólny |
|---|
| Opis ogólny: Przed 1922 była to stacja (Bhf.) Neudorf. Na mapie ze stanem z 1914 r. widać, że była to linia jednotorowa. Ok. 225 m na wschód od przejazdu przez ulicę, zaczynał sie odcinek ok. 0,5 km drugiego toru (zapewne mijanka). Ok. 150 m na wschód od przejazdu przez ulicę widać zaznaczone dwa budynki stacyjne do których prowadziła krótka droga dojazdowa od ulicy. Dzisiaj w miejscu budynków przebiega drugi tor i do sprawdzenia jest, czy obecna budowla pochodzi z tamtych czasów. Na wschodnim końcu mijanki zaznaczony jest posterunek (B.W.). W okresie między wojennym nosiła polską nazwę Nowa Wieś Śląska. Na mapie z 1941 dalej figuruje określenie stacji (Bhf.) i nazwa Neudorf. Na mapie z 1960 r. widnieje napis St. Wirek. (info: Andrzej Wysocki, 2005-01-27) |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | śląskie | |
| dodatkowe tory: | rozebrano | |
| budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | rozebrana mała wiata przystankowa | |
| semafory: | świetlne zlikwidowane | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
| wieża wodna: | nie ma i nie było | |
| perony: |
Perony: 2 / obecnie: 0 Krawędzie peronowe: 2 / obecnie: 0 |
|
| kody: | IBNR:4284 | |
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 10,386 | Katowice Ligota – Gliwice (141) | ||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Wojciech Wiśniewski
(2017-07-23 07:10:38)
Perony i infrastruktura pasażerska rozebrana. Teren odgrodzony. (22.07.2017)
-
#2
Igor13
(2022-12-06 16:20:56)
https://www.plk-sa.p…
Czytam i z tego, co zauważyłem figuruje nazwa tego obiektu, jako budowa nowej stacji/przystanku. Nie wiem, czy chodzi o ten Wirek, czy to coś nowego? -
#3
Andreo
(2023-01-02 13:34:05)
Igor13, tak chodzi o ten Wirek. Niedawno została podpisana umowa na przywrócenie ruchu pasażerskiego na tej linii z stacjami, przystankami osobowymi w Kochłowicach, Wirku, Halembie i Bielszowicach. Można o tym poczytać m.in. tu: https://rudaslaska.c…
-
#4
(odp. na #3)
Igor13
(2023-01-02 17:37:47)
Rozumiem. Dziękuje za odpowiedź. Choć z ruchem pasażerskim masz na myśli regionalny i aglomeracyjny, bo z tego co wiem to przez Wirek jeżdżą pociągi pasażerskie, ale tylko dalekobieżne.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Ruda Wirek
Ogólnopolska Baza Kolejowa