Serock
Ostatnia zmiana: 2025-10-07
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: W 1997 roku likwidowano drugi tor mijankowy. Obecnie pozostał jeden mijankowy plus główny tor szlakowy. Planuje się wiosną tego roku wymienić semafory kształtowe na świetlne oraz wymienić napęd rozjazdów z ręcznego na elektryczny. Zlikwidowana zostanie nastawnia wykonawcza, a jej rolę przejmie nastawnia dysponująca. W planach jest również obsługa drugiego przejazdu za pomocą monitoringu (od strony Wierzchucina). (info: Paweł, 07-02-2009) Opis infrastruktury: Jest nieużywana bocznica kolejowa z rampą boczną i czołową. Wjazd na bocznicę z rampą boczną może odbywać się zarówno od strony Maksymilianowa jak i Wierzchucina. Wjazd na bocznicę z rampą czołową tylko od strony Wierzchucina. Przy rampie czołowej znajduje się magazyn ekspedycji towarowej. Z drugiej strony magazynu znajduje się rampa boczna oraz czołowa dla ruchu drogowego. Wieża ciśnień zdewastowana. Rozebrano w latach 1994-1996 świetlicę kolejową w której niegdyś odbywały się nawet zabawy. Rozebrano wagę kolejową, oraz hydrofornię (nie pozostał już po nich nawet najmniejszy ślad). Pozostały niszczejące warsztaty, w których niegdyś pracowała ekipa wykonująca naprawy na odcinku Maksymilianowo - Wierzchucin. (info: Paweł, 07-02-2009) Na stacji znajdują się fundamenty po "żurawiach", dzięki którym można było uzupełnić braki wody w parowozach. Żurawie są zdemontowane. (info: Paweł, 09-03-2009) Opis budynków: Używane są dwie nastawnie: dysponująca i wykonawcza. Jest również poczekalnia oraz biuro zawiadowcy stacji. Pozostałe cztery budynki to budynki mieszkalne (w jednym z nich kiedyś znajdowały się biura). Mieszkania znajdują się również w części budynku stacyjnego. W ruinie znajduje się budynek WC, który przeniesiono parę metrów dalej do części budynku "lampiarni" (magazyn nafty). (info: Paweł, 07-02-2009) |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | kujawsko-pomorskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
| semafory: | świetlne i kształtowe | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | czynna | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | Sr, Sr1 | |
| wieża wodna: | nieużywana zdewastowana | |
| perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
| kody: |
HAFAS:5103351 IBNR:5558 |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 50,306 | Nowa Wieś Wielka – Gdynia Port (201) | ||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Szymon
(2020-09-03 01:37:50)
W miejscu dawnych WC znajdują się obecnie garaże mieszkańców budynku. Teren został odgrodzony dla osób postronnych.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Serock
Ogólnopolska Baza Kolejowa