OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Piesienice

Ostatnia zmiana: 2025-03-13

Opis ogólny
Stacja gdzieś do roku 2004 była posterunkiem odgałęźnym, w wyburzonym budynku dworca był dyżurny ruchu, kasa biletowa i nastawnia, a od strony Starogardu Gdańskiego istniały semafory i rozjazdy
z toru 1 na tor 2 i odwrotnie.
Przejazd kolejowy na drodze do Skarszew obok stacji, do 2004 roku posiadał zapory.
Perony pierwotnie były 3, gdyż jeden był jeszcze na środku, między torami 1 i 2, (podobny znajduje się niedaleko na przystanku, a dawnej stacji Zblewo)
W 2004 roku posterunek został zdegradowany do roli przystanku osobowego. Dyżurnego zwolniono, kasę biletową zlikwidowano, zapory drogowe zostały zastąpione znakiem STOP i krzyżami św. Andrzeja. W tym samym roku usunięto środkowy peron oraz zlikwidowano dwa wspomniane rozjazdy, wraz z semaforami świetlnymi od strony Starogardu Gdańskiego.
Siedem lat później wyburzono budynek stacyjny wraz z nastawnią i magazynem. Do dziś z przejazdu kolejowego widać betonowe koryto, w którym niegdyś biegły druty z pędni do rozjazdów.
Dane tabelaryczne
Województwo: pomorskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki dworcowe: nie istnieje
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne zlikwidowane
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5102730
IBNR:5475
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  32,701 Tczew – Kostrzyn – Kietz (203/492)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 KarolK92 (2025-02-24 16:49:26)
    Jest tutaj trochę niedomówień. Budynku dworca nie adaptowano do innych celów, tylko go wyburzono z wewnętrzną nastawnią i magazynem na przełomie 2012/2013 roku. Do roku 2004 był to posterunek odgałęźny z rozjazdami między torowymi i semaforami świetlnymi od strony Starogardu Gdańskiego. W budynku dworca pracował dyżurny ruchu, była też czynna kasa biletowa. Przejazd kolejowo-drogowy obok stacji pierwotnie posiadał rogatki. Perony były 3, bowiem istniał też wyspowy na środku między torami. W 2004 roku posterunek zamknięto, zlikwidowano też wspomniane rozjazdy, zdemontowano rogatki wstawiając krzyże św.Andrzeja znane z niestrzeżonych przejazdów kolejowych i pozostawiając jedynie światła ostrzegawcze. Zniknął również środkowy peron.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Piesienice

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...