OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Strzelin

Ostatnia zmiana: 2025-08-29

Opis ogólny
Dawniej Strzelin był stacją manewrową (intensywny ruch dzięki kamieniołomom i liniom bocznym wychodzącym ze Strzelina), później zdegradowano go do roli stacji pośredniej. (info: wasiukibic, 05-07-2008)

Wybudowano nowy, żelbetowy wiadukt drogowy w południowej części stacji i jednocześnie rozebrano starą, kamienną budowlę. (info: wasiukibic, 08-06-2009).
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: 2022-07: używany zgodnie z przeznaczeniem, poczekalnia zamykana w godzinach 17:30 do 5:00. Jakby ktoś potrzebował się dostać, może zadzwonić na podany na drzwiach warszawski numer telefonu.
budynki obsługi taboru: była, ale obecnie już nie istnieje
Garaż na drezyny zlikwidowany prawdopodobnie razem z remontem linii (lato 2016)
zadaszenie peronów: peron 1 zadaszony tylko przy budynku; peron 2, prawie w całości używanej części. 3 bez zadaszenia. (Informacje: UFO)
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
windy: brak
służbowe przejścia na poziome torów.
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki: Dawniej dwie nastawnie - jedna przy peronach, druga przy wyjeździe na Wrocław/ Głęboką Śląską (używane, kiedy Strzelin miał jeszcze status stacji manewrowej).

Obecnie sterowanie scentralizowane w nowej nastawni posadowionej pomiędzy 2 i 3 peronem. Magazyn towarowy w NE części stacji - opuszczony i zdewastowany, brak drzwi i okien (stoi przy dawnej nastawni wykonawczej), w zachodniej części stacji stały jeszcze budynki gospodarcze o szachulcowych ścianach (o ile dobrze pamiętam) - dziś nie istnieją. Ponadto garaż na drezyny (używany). (info: wasiukibic, 05-07-2008).
wieża wodna: Wieża wodna stoi ok. 200 m na północ od budynku dworca, po przeciwnej stronie torów, niedaleko elewatora zbożowego. (info: Bolesław Wojtyniak, 13-02-2011)
perony: Perony: 3, krawędzie peronowe: 4
Podstawowy peron drugi używany tylko w połowie. Faktycznie ciągnie się na południe aż do wysokości wiaduktu drogowego.
Trzeci "peron" to w zasadzie trawka, na którą ludzie wsiadali i wysiadali za czasów istnienia linii do Kondratowic. Pierwszy peron używany awaryjnie, Całość ruchu obsługuje peron 2. (info: seba, 16-06-2011)
kody: EPA:5100118
HAFAS:5100076
IBNR:6436
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  36,987 Wrocław Główny – Międzylesie – (Lichkov) (276/481)  
  33,652 Brzeg – Łagiewniki Dzierżoniowskie (304)  
  Strzelin – bocznice  
  Strzelin – kamieniołom  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Damian Stupień (2017-08-27 11:56:27)
    info odnośnie remontu dworca - http://www.transport…
  • #2 Zdzisław Hewak (2021-07-22 06:31:35)
    Film udostępniony na YouTube z przejazdu w kabinie lokomotywy SP45 z 23 grudnia 1990. Od 5 minuty widać przejazd przez stację Strzelin jeszcze z sygnalizacja kształtową.

    https://youtu.be/Nyz…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Strzelin

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...