OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Piława Górna

Ostatnia zmiana: 2025-07-21

Opis ogólny
Opis ogólny: Dwa perony po jednym torze, do ruchu osobowego wykorzystywany jest tylko peron 1; kiedyś były cztery tory, obecnie wykorzystywane są 2 (do mijania). (info: AZ, 2005-01-21)

Ruch pasażerski na stacji Piława Górna jest obecnie znikomy, gdyż większość ludzi do pracy i szkół w pobliskim Dzierżoniowie i Bielawie dojeżdża autobusami miejskimi. Ratunkiem dla tej stacji może być ponowne otwarcie przez Urząd Marszałkowski połączeń pasażerskich na trasie Dzierżoniów - Piława - Wrocław. (info: wasiukibic, 20-07-2008)

Opis infrastruktury: Tylko jeden tor wykorzystywany dla potrzeb ruchu pasażerskiego - przy peronie 1.

Drugi tor przy peronie 1 jest nieczynny i straszliwie zarośnięty (sporawe drzewa).

Drugi peron był wykorzystywany w czasie, gdy w Piławie mijały się pociągi (jeszcze kilka lat temu tak było). (info: wasiukibic, 20-07-2008)

około 2-3 kilometry od stacji w kierunku Dzierżoniowa jest ulokowany posterunek odgałęźny na bocznicę do kamieniołomów na którym są semafory świetlne ( jeszcze nie używane ). Kamieniołom ma bardzo rozbudowany układ torowy i przypomina małą stację rozrządową (info: szczepan, 16-07-2009)

Na peronie przy budynku dworca zachowały się dwie tabliczki z napisem KABEL i koroną (cesarską?), podobna tabliczka znajduje się na peronie w Jedlinie Zdroju. (info: Bolesław Wojtyniak, 15-01-2010)

Przejście podziemne po odwodnieniu i remoncie, jest ponownie otwarte. (info: Michał, 13-04-2012)

Opis budynków: Kolejowa wieża wodna stoi ok. 120 m n północ od budynku dworca, przy b. budynku magazynowym. Wieża jest zdewastowana i bez dachu. Podobne wieże znajdują się m.in. na stacjach Jordanów Śląski, Stronie Śląskie, Strzegom i Złotoryja. (info: Bolesław Wojtyniak, 15-01-2010)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne i kształtowe
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki: PG od strony Ząbkowic i Niemczy
PG1 od strony Dzierżoniowa
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 5
kody: HAFAS:5102743
IBNR:6349
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  196,991 Katowice – Legnica (137)  
  39,395 Kobierzyce – Piława Górna (310)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Inne punkty należące do stacji
Koniec LK310
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Piława Górna

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...