Piława Górna
Ostatnia zmiana: 2025-07-21
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Dwa perony po jednym torze, do ruchu osobowego wykorzystywany jest tylko peron 1; kiedyś były cztery tory, obecnie wykorzystywane są 2 (do mijania). (info: AZ, 2005-01-21) Ruch pasażerski na stacji Piława Górna jest obecnie znikomy, gdyż większość ludzi do pracy i szkół w pobliskim Dzierżoniowie i Bielawie dojeżdża autobusami miejskimi. Ratunkiem dla tej stacji może być ponowne otwarcie przez Urząd Marszałkowski połączeń pasażerskich na trasie Dzierżoniów - Piława - Wrocław. (info: wasiukibic, 20-07-2008) Opis infrastruktury: Tylko jeden tor wykorzystywany dla potrzeb ruchu pasażerskiego - przy peronie 1. Drugi tor przy peronie 1 jest nieczynny i straszliwie zarośnięty (sporawe drzewa). Drugi peron był wykorzystywany w czasie, gdy w Piławie mijały się pociągi (jeszcze kilka lat temu tak było). (info: wasiukibic, 20-07-2008) około 2-3 kilometry od stacji w kierunku Dzierżoniowa jest ulokowany posterunek odgałęźny na bocznicę do kamieniołomów na którym są semafory świetlne ( jeszcze nie używane ). Kamieniołom ma bardzo rozbudowany układ torowy i przypomina małą stację rozrządową (info: szczepan, 16-07-2009) Na peronie przy budynku dworca zachowały się dwie tabliczki z napisem KABEL i koroną (cesarską?), podobna tabliczka znajduje się na peronie w Jedlinie Zdroju. (info: Bolesław Wojtyniak, 15-01-2010) Przejście podziemne po odwodnieniu i remoncie, jest ponownie otwarte. (info: Michał, 13-04-2012) Opis budynków: Kolejowa wieża wodna stoi ok. 120 m n północ od budynku dworca, przy b. budynku magazynowym. Wieża jest zdewastowana i bez dachu. Podobne wieże znajdują się m.in. na stacjach Jordanów Śląski, Stronie Śląskie, Strzegom i Złotoryja. (info: Bolesław Wojtyniak, 15-01-2010) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne i kształtowe | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
PG od strony Ząbkowic i Niemczy PG1 od strony Dzierżoniowa |
|
wieża wodna: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 5 |
|
kody: |
HAFAS:5102743 IBNR:6349 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
196,991 | Katowice – Legnica (137) | ||
39,395 | Kobierzyce – Piława Górna (310) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Koniec LK310 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Piława Górna