Ścinawka Średnia
Ostatnia zmiana: 2025-08-16
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: Tuż obok była stacja Ścinawka Średnia Mała obsługująca ruch w kierunku Srebrnej Góry i Radkowa. Lokomotywownia stoi zamknięta. Wieży wodnej po wojnie nigdy nie było. Wiaty nad peronami, przejście podziemnie wyłożone kafelkami identycznymi jak w metrze w Paryżu;) Info: Piotrek Wartacz [2005-02-04 i 2005-05-15] Lokomotywownia dwustanowiskowa. Niepozorna wieża wodna przylega do niej od strony północno-zachodniej. Zadaszenia peronów typowe stare i długie. (info: Andrzej Wysocki, 2005-05-22) Po udanej reaktywacji, odbywa się tu intensywny ruch towarowy do kamieniołomu melafiru w Tłumaczowie. (info: Michał, 13-04-2012) Opis infrastruktury: Kilka dodatkowych torów stacyjnych przechodzi naprawę główną, remontowany jest także szlak w kierunku Tłumaczowa oraz wiadukty drogowe nad torami; widać wyraźnie że coś się święci w Ścinawce Średniej i to w dobrym kierunku. (info: wasiukibic, 19-06-2010) Choć do doskonałości brakuje tu wiele, perony są uporządkowane. Nie da się już poznać, że jeszcze parę lat temu ruch był tu wstrzymany. (info: Michał, 13-04-2012) Opis budynków: Wieża wodna z cegły czerwonej wbudowana w szczytową ścianę lokomotywowni znajduje się ok. 250 metrów na pn.–zach. od budynku dworca. Na ścianie przy wejściu do wieży wodnej widoczny jest wskaźnik poziomu wody w zbiorniku, w wieży zachował się nitowany zbiornik. Na bocznej ścianie znajdują się interesujące okrągłe zabezpieczenia dźwigarów, stan zewnętrzny wieży – dobry. B. lokomotywownia zewnętrznie jeszcze w dobrym stanie chociaż dach zaczyna się sypać (info: Bolesław Wojtyniak, 09-01-2010). Ciekawa sprawa z Peronami przed 1912 na Ścinawce Średniej. W Najwcześniejszych zdjęciach z 1898-1901 widać 2 perony - Jeden przy dworcu z wiatą istniejący do dziś wraz z Drugim szerokim peronem jednokrawędziowym. Następnie od 1905 widać już nie taki duży peron 2 ale możliwe że to sprawa perspektywy, również jednokrawędziowy. A od 1912 przebudowano cały teren po dawnym peronie 2 i zrobiono peron 2, który znamy do dzisiaj. (Info: Ksawery Jakubek, 14-07-2025) (Fragment z mini-dokumentarzu o tej linii). Dodatkowe Informacje: Wewnątrz budynku dworca w latach 30 XX-Wieku istniała restauracja. (Info: Ksawery Jakubek, 14-07-2025) (Fragment z mini-dokumentarzu o tej linii). |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | dolnośląskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
| budynki obsługi taboru: | Lokomotywownia: jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany. | |
| zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Schody ruchome: brak; Windy: czynne; Przejście podziemne: czynne; Przejście nadziemne: brak. |
|
| kasa/biletomat: |
Kasa: Zlikwidowana Biletomat: Brak |
|
| nastawnie, strażnice, posterunki: |
"ŚŚ" od strony Gorzuchowa Kłodzkiego i Dworca Małego (Radków/Nowa Ruda Słupiec); "ŚŚ1" od strony Nowej Rudy i Tłumaczowa/Otowic. |
|
| wieża wodna: | jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany | |
| perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 (Były 2) |
|
| kody: | IBNR:6458 | |
| informacja pasażerska: |
Dynamiczna: megafony, zegary; Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. Tablice dworcowe. |
|
| inne budynki: | Magazyny | |
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 0,000 | Ścinawka Średnia – Otovice Zastávka | ||
| 14,067 | Kłodzko Główne – Wałbrzych Główny (286) | ||
| Bielawa Zachodnia – Radków (318/327) | |||
| Ścinawka Średnia – Ścinawka Średnia Dworzec Mały | |||
| Ścinawka Średnia – bocznice | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Łukasz Kiąca
(2022-01-26 07:29:55)
Filmy nagrane z drona w okresie od 2 do 14 miesięcy temu, przedstawiające stan techniczny stacji, w tym postępy w modernizacji części tzw. dworca małego - tory zdawczo-odbiorcze oraz wylot na Radków oraz peronów, torów przy nich i przejśc podziemnych.
https://youtu.be/8TY…
https://youtu.be/sPQ…
https://youtu.be/B16…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Ścinawka Średnia
Ogólnopolska Baza Kolejowa