Krapkowice
Ostatnia zmiana: 2025-06-23
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: Brak ruchu od 1997 (info: Jacek Ostałowski) Tory niezdemontowane, ale one i perony zarośnięte. Brak połączenia z siecią PKP ze względu na zerwany most na Odrze po powodzi. (info: Jacek Ostałowski) Dwie nastawnie. Przestawianie zwrotnic za pomocą cięgien z nastawni. Budynki zdemolowane, wewnątrz cała metalowa infrastruktura rozkradziona. Ostatnia większa kradzież miała miejsce w 2004 roku. Ze strony zachodniej, obok nastawni rozpoczyna się kilkukilometrowa bocznica do jednostki wojskowej, rozgałęziająca się za stacją, dawniej połączona z bocznicami placu drzewnego Zakładów Papierniczych. Ze strony wschodniej tor do Zakładów Papierniczych w których torowisko rozgałęzia się do lokomotywowni oraz na szereg bocznic, z których jedna prowadzi do "nowego zakładu" oraz na plac drzewny. Zlikwidowana krótka bocznica (od południa) do Zakładów Maszynowych Przemysłu Papierniczego. Zlikwidowana bocznica wiodąca w kierunku południowym na długości około 750m w kierunku przyległych magazynów i dalej, do rozdzielni energetycznej w rejonie ulicy Staszica. (info: Witold Rożałowski, 2005-11-05) Opis budynków: Budynek stacyjny z 1908 roku zajmowany na górze przez mieszkanie, a na dole przez firmę prywatną. (info: Jacek Ostałowski) Budynki nastawni wewnątrz zdemolowane, wewnątrz cała metalowa infrastruktura rozkradziona. Ostatnia większa kradzież miała miejsce w 2004 roku. Obok nastawni zachodniej tor z "kanałem" do inspekcji taboru. (info: Witold Rożałowski, 2005-11-05). |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | opolskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
| semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | Kr1- zdewastowana | |
| wieża wodna: | nie ma, być może była | |
| perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 6,184 | Gogolin – Prudnik (306) | ||
| Krapkowice – bocznice | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Krapkowice
Ogólnopolska Baza Kolejowa