Jastrząbka
Ostatnia zmiana: 2024-12-23
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: Zaznaczając semafory mam na myśli unieważnione. Sa kompletne, ramiona złożone. Zarówno ze strony Szczytna jak i Ostrołeki są wjazdowe. Do wjazdowych ustawione są tarcze ostrzegawcze świetlne wygaszone. Z ciekawostek: Jest jeszcze widoczny kawałek rozkładu z ostatniego roku kursowania pociagow pasażerskich. (info: Lukasy, 2004-12-15). W przeszłości stacja kolejowa posiadała dwa perony jednokrawędziowe. Po rewitalizacji odcinka Ostrołęka – Chorzele posiada jeden peron wyspowy oraz jeden dodatkowy tor boczny. Stacja kolejowa przebudowana z projektu dofinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Rozjazdy w stacji pozwalają na jazdy w kierunku zwrotnym z prędkością 50 i 60 km/godz. |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | mazowieckie | |
| dodatkowe tory: | Są zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | zamknięty w stanie dobrym | |
| budynki obsługi taboru: | Brak | |
| zadaszenie peronów: | Małe wiaty przystankowe | |
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Schody ruchome: brak; Windy: brak; Przejście podziemne: brak; Przejście nadziemne: brak. |
|
| kasa/biletomat: |
Kasa: zlikwidowana lub nieczynna; Biletomat: brak. |
|
| nastawnie, strażnice, posterunki: |
"Jt" (komputerowa) - zdalnie sterowana z LCS Ostrołęka; "Jt" (mechaniczne scentralizowane) - zlikwidowana; "Jt1" (mechaniczne scentralizowane) - zlikwidowana. |
|
| wieża wodna: | Nie ma, być może była. | |
| perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 2 |
|
| kody: | IBNR:1174 | |
| informacja pasażerska: |
Dynamiczna: brak; Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 28,942 | Ostrołęka – Szczytno (35) | ||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Patriota lokalny
(2022-03-26 13:31:27)
Jastrząbka to stacja kolejowa z wielkimi tradycjami, zarówno dla transportu osobowego, który pod koniec XX wieku kwitł na trasie Szczytno-Ostrołęka, jak i dla transportu towarowego a w szczególności kopalniaków. Składnica drewna w Jastrząbce położona w sąsiedztwie stacji i zarządzana twardą ręką Ś.P. Hieronima Białczka, Kierownika Zespołów Składnic Lasów Państwowych w Ostrołęce, wysyłała na Śląsk ogromne ilości tzw. kopalniaków i dawała pracę wielu ludziom z okolicy, będąc tym samym podstawą utrzymania okolicznych rodzin.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Jastrząbka
Ogólnopolska Baza Kolejowa