Karwica Mazurska
Ostatnia zmiana: 2019-07-11
Opis ogólny |
---|
Przystanek zlikwidowany podczas modernizacji linii w latach 2018-2019. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | warmińsko-mazurskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | rozebrano wiatę przystankową | |
semafory: | nie ma i nie było | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nie ma i nie było | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: | Jeden rozebrany | |
kody: |
HAFAS:5101859 IBNR:1191 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
76,398 | Olsztyn Główny – Ełk (219) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
marek jozwiak
(2023-07-04 01:57:14)
Co mnie dziwi, to po pierwsze likwidacji stacji Karwica Mazurska z której można było podejść lub podjechać najkrótszą droga tak do Karwicy jak do Krutynia. Do Spychowa jest 7 kilometrów, do Rucianego Nida Zachód 6 tak wiec na odcinku 13 kilometrów nie ma żadnego przystanku osobowego. Nawet jeżeli stacja nie była może szczególnie uczęszczana, to dla potrzeb turystyki na Mazurach należałoby uruchomić ją przynajmniej przez 4 miesiące w roku w okresie czerwiec - wrzesień. Jeżeli pociągi zatrzymywałyby się na niej na 15 sek., to nie wydaje mi się aby ucierpiała na tym płynność ruchu. Wyobrażam też sobie, że w używanych obecnie, nie tylko na wzmiankowanej linii autobusach szynowych można by łatwo przed ze 2 -3 kilometry przed stacją zapytać, czy ktoś z pasażerów wysiada w Karwicy Maz. i umożliwić potwierdzenie wciśnięciem jednego z kilku guzików umieszczonych w autobusie szynowym. Podobnie chyba nie byłoby trudne zatrzymanie pojazdu, gdyby na zlikwidowanym peronie ktoś oczekiwał na nadjeżdżający pociąg. Pisze rzeczy tak oczywiste, że aż chwilami waham się, czy to robić, ale komu ta stacja przeszkadzają i ew. dlaczego? Czy kolej służy pasażerom i podróżnym czy odwrotnie? Od tego jest transport publiczny, żeby jego kierownicy słuchali, co do nich mówią jego użytkownicy. Sprawę będę monitorował, a niezależnie od tego, proszę uprzejmie o konkretną i rzeczową odpowiedź.
-
#2
Piotr
(2024-09-29 23:31:11)
Czy coś nowego w tej sprawie?
-
#3
Marcin Jabłoński
(2025-01-16 16:08:50)
Niestety nic. Przyjeżdżam tam kilka razy w roku, bo mam tam mieszkanie po Dziadkach i lubię to miejsce. Kolej się od tego całkowicie odżegnała.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Karwica Mazurska