Spychowo
Ostatnia zmiana: 2025-06-08
| Opis ogólny |
|---|
|
To była kiedyś bardzo fajna stacja, a od dziś (14.XII.2003 r.) będą kursować tylko trzy pociągi w jedną stronę i trzy w drugą w takich godzinach, że mogłyby wcale nie jeździć. (info: repcak) Istnieje bocznica do rozlewni gazu - używana do 2010 roku. Dla pociągów jadących na bocznicę "Szeroki Bór" wraz z sygnałem zezwalającym lub sygnałem zastępczym na semaforze wyjazdowym wyświetla się wskaźnik W 2 "Wskaźnik kierunku jazdy" z literą "B". |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | warmińsko-mazurskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Schody ruchome: brak; Windy: brak; Przejście podziemne: brak; Przejście nadziemne: brak. |
|
| kasa/biletomat: |
Kasa: nieczynna lub zlikwidowana; Biletomat: brak. |
|
| nastawnie, strażnice, posterunki: |
"Sp" - zdalnie sterowana z LCS Szczytno; "Sp1" - zlikwidowana. |
|
| wieża wodna: | nie ma i nie było | |
| perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 2 |
|
| kody: |
EPA:5100804 HAFAS:5103565 IBNR:5582 |
|
| informacja pasażerska: |
Dynamiczna: brak. Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. Tablice dworcowe starego wzoru. |
|
| inne budynki: | Budynki mieszkalne, gospodarcze. Rampa. | |
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 69,687 | Olsztyn Główny – Ełk (219) | ||
| Spychowo – bocznice | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
maja żeglarka
(2019-09-19 10:55:40)
Szanowni Państwo! W Spychowie remontowane są tory. PKP sprzedaje po 8 zł toksyczne, trujące, stare, zbutwiałe, drewniane podkłady kolejowe nasączone śmiertelnie trującym olejem kreozotowym - rolnikom na rolnicze działki, hodowcom koni i na podpałkę. W Polsce jest najbardziej zanieczyszczone powietrze smogiem w Unii Europejskiej. Śmiercionośne podkłady powinny być utylizowane, bo są niebezpieczne dla środowiska naturalnego, szczególnie otuliny Puszczy Piskiej i ludzi ze wsi Spychowo oraz turystów. Jeśli PKP dostało fundusze z Unii Europejskiej na modernizację torów, to będzie musiało oddać pieniądze, bo łamie prawo. Skierujemy zawiadomienie do prokuratury i nadleśnictwa Lasów Państwowych. Bardzo prosimy o uczciwą interwencję i zbadanie co się stało z ogromną ilością toksycznych podkładów. Kto je zabrał, kto zarobił, kto handluje lub bierze łapówki z pracowników PKP. Pozdrawiam, Maja Żeglarka
-
#2
Stanisław Pikul
(2019-09-19 12:55:17)
To prawda że sprzedaż starych podkładów jest niedozwolona - to są odpady niebezpieczne i nie mogą być sprzedawane osobom fizycznym jednakże gwoli ścisłości - zapewne to nie PKP sprzedają podkłady a wykonawca robót więc pretensje należy kierować pod innym adresem. Inna sprawa że do tej transakcji potrzebne są dwie strony - w tym przypadku wspomniani rolnicy, hodowcy koni i inni kupujący je na podpałkę.
-
#3
(odp. na #1)
Opolanin
(2019-09-19 13:06:59)
Może tak lepiej skupić się na masowym dodawaniu chemii do jedzenia? A z takie podkłady można wykorzystać np. do budowy ogrodzenia, to chyba dobrze bo recykling, no nie, idąc tym "ekoterrorystycznym" tokiem rozumowania?
-
#4
Mateusz
(2019-09-19 13:45:50)
Ja chcę zwrócić uwagę, że niekoniecznie muszą być zbutwiałe.
-
#5
(odp. na #1)
Damian Stupień
(2019-09-19 15:21:53)
Witam Panią. Ja tylko chciałbym przypomnieć że jest to stronka hobbystyczna a nie oficjalna strona PKP ... Proponuje jednak, tak jak już Pani wspomniała, napisać w tej sprawie do odpowiednich służb.
-
#6
irek
(2019-09-21 22:07:04)
Mam pytanie w temacie podkładów ale betonowych(strunobetonowych) Co się dzieje z tymi tysiącami wymienianych ostatnio na różnych liniach?
-
#7
(odp. na #3)
Damian Stupień
(2019-09-23 11:09:53)
Tyle że potem takie ogrodzenia trują okoliczną glebę a po ich "przydatności" pali się w piecach czy wyrzuca w las ...
-
#8
(odp. na #7)
Opolanin
(2019-09-24 08:40:09)
A to że palą czy wyrzucają to już inna sprawa, co temu winny sprzedający.
Jak chcesz to możemy to pociągnąć dalej na pw. -
#9
(odp. na #8)
Stanisław Pikul
(2019-09-24 12:29:22)
Takie podkłady mogą być sprzedawane w zasadzie tylko wyspecjalizowanym firmom, nie osobom fizycznym więc sprzedający jest już winny w momencie sprzedaży a nie spalania odpadów.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Spychowo
Ogólnopolska Baza Kolejowa