Drawski Młyn
Ostatnia zmiana: 2024-10-07
Opis ogólny |
---|
Stacja wyposażona jest w komputerowe urządzenia sterowania ruchem ESA 44-PL. STACJA GRANICZNA W 1939 ROKU.DRAWSKI MŁYN-POLSKA, KRZYŻ-NIEMCY (info: TED, 2006-11-10). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | wielkopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | małe wiaty przystankowe | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Stara nastawnia dysponująca DM od strony Miałów została rozebrana jesienią 2023 roku. Nowa kontenerowa nastawnia dysponująca od strony Krzyża. Posterunek SKP od strony Krzyża działał do sierpnia 2021 roku, został rozebrany we wrześniu 2021 roku. Nieczynną strażnicę przejazdową znajdującą się od strony Miałów wyburzono w grudniu 2020 roku. | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: |
EPA:5100201 HAFAS:5100987 IBNR:7109 |
|
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: megafony; Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
163,589 | Inowrocław Rąbinek – Drawski Młyn (206/236) | ||
78,005 | Poznań Główny – Szczecin Główny (351) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
d. Koniec LK206 |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Patryk Krzywiński
(2020-09-02 11:37:31)
Pytanie: czy na tej stacji i w Drawinach jest już przeprowadzany remont? Czemu pytam, bo często za dziecka byłem tam z rodzicami na grzybach, a że mieszkam w Beskidach teraz to chciałbym tam kiedyś jeszcze poszwędać się. Będę wdzięczny za informację.
-
#2
Adam Śliwiński
(2020-09-02 16:17:37)
Jeśli chodzi Tobie o Stację Drawski Młyn, to trwa tam remont torowiska i przejazdów kolejowych. Budynków nie remontują.
-
#3
Prochiron
(2020-09-02 17:39:37)
#1 Byłem na miejscu 9.06.2020 i remont był już na całego przeprowadzany - czynny jeden tor, zwiezione materiały budowlane etc.
-
#4
Patryk Krzywiński
(2020-09-03 07:13:36)
Dziękuję za info. Trzeba kiedyś tam zajechać i powspominać. Zwłaszcza za dziecka ile osób kiblami tłukło się na grzyby. Fajne czasy :)
-
#5
Adam Śliwiński
(2020-09-03 18:32:53)
Dobrze te czasy pamietam, jak ludzie ze śląska wyskakiwali z pociągu na grzyby, przy prędkości nie przekraczającej 20km/h.
-
#6
(odp. na #4)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-09-10 22:01:27)
Na stacji Drawski Młyn jest budowany nowy, monumentalny peron centralny o pow. 2.000 m2 w miejscu dawnych torów bocznych.
-
#7
Patryk Krzywiński
(2020-09-11 09:42:05)
Czyli tak myślę, że to już będzie koniec takich torów dodatkowych w Drawskim Młynie
-
#8
Patelski Michał
(2020-09-24 22:35:25)
W latach 55-65 chodziliśmy na drugą stronę stacji, przez tory, na morwy. Były białe i różowe. Znaliśmy godziny przyjazdów wszystkich pociągów osobowych. Zawsze pędziliśmy rowerami na przyjazd pociągu zobaczyć kto przyjechał. Wielkie lokomotywy owijały nas dymem spalanego węgla.
-
#9
ROPA Poznań
(2020-09-25 14:29:43)
Jadąc pociągiem z moim ojcem do Szczecina /w latach o których Kolega pisze/mijając własnie Drawski Młyn pokazywał mi, ze na tej rzece/Noteć/ była przed 1939r granica z Trzecią Rzeszą. Ojciec miał sentyment do Szczecina, gdyż w 1945r /jako SOK-ista/ nie z własnej woli, walczył z niedobitkami wycofujących sie wojsk niemieckich. Za ten "wyczyn" został w latach 70-tych /bez sprzeciwu/ Legitymację ZBOWID-u. Był "kombatantem".
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Drawski Młyn