Jugowice
Ostatnia zmiana: 2025-07-21
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Były tu kręcone sceny do filmu JASNE BŁĘKITNE OKNA (info: dziura, 2007-04-03) Stacja Jugowice, choć leży na nieczynnej linii kolejowej, nie jest opuszczona. Co roku Sowiogórskie Bractwo Kolejowe organizuje tu Mistrzostwa Polski w Drezynowaniu. Stacja Jugowice jak i cała linia 285 ma pewną przyszłość. Rozpoczęto remont odcinka Świdnica Kraszowice - Jedlina Zdrój. Prawdopodobnie już w 2021 roku po linii 285 będą kursowały pociągi. (info: Jan Toporowski, 19.02.2019) Opis budynków i infrastruktury: Budynek mieszkalny z odremontowaną poczekalnią (info: Trapp). Dawny budynek dworca został odrestaurowany wraz z magazynem wiatą i starym zegarem. Obok rampy stoi blaszany garaż wykorzystywany przez Sowiogórskie Bractwo Kolejowe. Tory są oczyszczone z zarośli. Dźwignie ręcznego napędu zwrotnicowego usunięte. Stare oświetlenie torów i peronów nieczynne. Brukowany dojazd do stacji jest oświetlony latarniami. (info: Jan Toporowski, 19.02.2019). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, niezdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | dysponująca w budynku dworca zlikwidowana | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 (były 3) Krawędzie peronowe: 1 (były 3) |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
0,000 | Jugowice – Walim | ||
73,888 | Świdnica Kraszowice – Jedlina Zdrój (266) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Mszkl
(2022-12-07 08:48:51)
Najnowsze zdjęcia wskazują, że stacja stała się przystankiem, wszystkie tory poza głównym wyorane. Dobrze widzę, ktoś in situ widział? Jeśli tak- naprawdę nie ma potrzeby mijanki w tym miejscu?
-
#2
Błażej Kopka
(2022-12-07 22:49:35)
Pomiędzy Świdnicą, a Jedliną na nowej trasie LK266 nie będzie żadnej mijanki. To trasa znikąd donikąd robiona tylko dla przemielenia kasy z UE dla regionu wałbrzyskiego. Tam będzie maks 6 par pociągów osobowych (niewiadomej na razie relacji) bez ruchu towarowego. Po co mijanka gdziekolwiek? Nawet nie wiadomo, czy linia docelowo się utrzyma...
-
#3
Mszkl
(2022-12-08 08:40:41)
Dość subiektywna opinia. W takim razie, dlaczego nie "domielono" tej kasy na właśnie mijankę za jednym zamachem... Bardziej obiektywnie - to jednak aż ok. 22 km linii jednotorowej bez żadnej możliwości krzyżowania pociągów.
-
#4
Błażej Kopka
(2022-12-08 17:57:25)
To nie jest opinia, tylko fakt. Dofinansowanie przeznaczone dla rozwoju kolei w aglomeracji wałbrzyskiej trzeba było jakoś wykorzystać, a tylko ta linia się nadawała, mimo, że w skali województwa są dużo lepsze miejsca na wykorzystanie tej kasy. No ale skoro musiało być koło Wałbrzycha to jest jak jest. Pomysłu co miało by tam jeździć nie ma, ale już wiadomo, że będzie to maks 6 par. Pytam jeszcze raz zatem - na co komu mijanka na 20km odcinku przy takim założeniu? Co z czym ma się tam krzyżować?
-
#5
Mszkl
(2022-12-09 09:32:31)
Co krzyżować- oczywiście pociąg z pociągiem, bo zwiększałoby to możliwość ustalenia rozkładu bardziej dla pasażerów, niż obiegów. Pozwalałaby na szybsze odblokowanie linii po defekcie składu- czasowe odholowanie do Jugowic, zamiast do Świdnicy. Nie jest tak, że jest ona moim marzeniem, albo mi jakoś zależy, albo ten brak mnie bulwersuje. Wyraziłem zdziwienie, z powodu jej braku, np. jako niezgodnego "ze sztuką" - projektową itp. albo po prostu krótkowzroczne.
Argument o "przepalaniu" - tym bardziej implikowałby jej budowę, dodatkowe koszty w ramach jednego zadania/przetargu/wykonawcy i mniej dyskusyjne niż ma to miejsce w przypadku znanych z kraju przypadków 2-3 razy zbyt długich peronów, czy kilku wyświetlaczy na peronie przystanku w kilkunastonumerowej wsi.
Z mojej strony wszystko w tej kwestii. -
#6
Waldtim
(2023-02-27 00:05:41)
Rozjazd jest tuż przy wiadukcie, nad drogą do Walimia, tylko toru dalej nie ma.
-
#7
k4be
(2023-08-13 12:36:08)
Ktoś "odkopuje" boczne tory na północny zachód od stacji (po przeciwnej stronie, niż biegł tor do Walimia). Zobaczymy, czy mają zostać całkowicie zdemontowane, czy też ktoś chce je do czegoś wykorzystać.
-
#8
Jakubek
(2023-11-24 12:39:36)
Czy jest możliwość wejścia do dworca?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Jugowice