Płońsk
Ostatnia zmiana: 2025-08-19
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: W Płońsku są nadal czynne semafory kształtowe, jest nadal czynna ekspedycja towarowa, i rampa (jakieś 100 m. od stacji na północny zachód- dobrze widoczna z kładki.) Kasa biletowa podobnie jak na stacji Wkra czynna do 2000/2001 roku (czyli do ograniczenia liczby par pociągów pasażerskich do 5 na dobę). Mijanka w ruchu pasażerskim czynna do rozkładu jazdy bodajże 2002/2003 kiedy to zlikwidowano 2 z 5 par pociągów na dobę, likwidując tym samym 3 z 4 krzyżowań pociągów w ciągu doby na odcinku Nasielsk-Sierpc (wszystkie 3 w Płońsku). Wieża ciśnień stoi po prawej stronie kładki, nie wiem czy jest to wieża kolejowa, wiadomo że jest zdewastowana (dlatego wpisałem, że nie ma, być może była). Jako składy towarowe w Płońsku pojawiają się pojedyncze wagony przy rampie, oraz składy Ugpps (fabr. 206Se) do spichlerzy, oraz Eaos-y do ciepłowni. Dawniej przyjeżdżały także platformy z kontenerami do zakładów samochodowych w Płońsku. Lokomotywownia jest, ale stoi na terenie zakładów zbożowych (praktycznie jest to dwustanowiskowy hangar na manewrówki). Czy coś w nim stacjonuje? Nie wiem. (info: Krzysiek Korycki, 2004-11-20) W pobliskim hangarze stacjonuje jedna lokomotywa 401da, kiedyś były dwie. jeszcze pamiętam jak na początku lat 90 stała nieczynna SM02. Składy towarowe tylko do elewatorów zbożowych i pojedyncze wagony na ładownie i węglarki do zakładu budowy dróg (info: Mariusz Marchewka, 2006-03-22) Klimatyczna stacja minionej epoki. Brakuje tylko trakcji parowej. (info: Rafał Piłatowicz, 2007-04-14) Płońsk pozyskał dofinansowanie na modernizację dworca PKP i wieży ciśnień. W budynku dworca ma powstać muzeum ziemi płońskiej, a w wieży ciśnień planetarium i obserwatorium astronomiczne. Początek inwestycji planowany jest na I kwartał 2021r., a zakończenie w I kwartale 2024r. (info: Przemysław Warczyński, 2020-11-17) Opis infrastruktury: Jak na obecne realia, ogólnie infrastruktura prezentuje się całkiem dobrze. Od strony Nasielska jak i Sierpca znajdują się czynne nastawnie. Semafory kształtowe są w dobrym stanie, jednak wymagają konserwacji. Posiadają niesprawne naftowe lampy nocne. Rozjazdy również w dobrym stanie. Większość S49. Niektóre z 1999r. Przy peronie dwukrawędziowym od strony Sierpca jak i Nasielska znajdują się pozostałości po żurawiach wodnych. Pomiędzy wieżą wodną i byłym magazynem zaadoptowanym na salę do wynajęcia na imprezy typu wesela itp., znajdują się dwie wagi, kolejowa i samochodowa. (info: Rafał Piłatowicz, 2007-04-14) Opis budynków: Budynek stacji pełni rolę mieszkalną. Wieża wodna z zewnątrz, także nie wygląda tragicznie. Obecnie jej mieszkańcami sa gołębie. (info: Rafał Piłatowicz, 2007-04-14). Będąc przejazdem w Płońsku "zahaczyłem" o stację PKP. Od razu rzucił mi się brak kładki nadziemnej która została rozebrana(nie wiem kiedy). Poza tym wszystko po staremu. Budynek dworcowy stoi i wieża tez. (info: Andrzej Skonieczny 21-07-2019). |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | mazowieckie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
| budynki obsługi taboru: | Nieużywany garaż lokomotyw manewrowych. | |
| zadaszenie peronów: | małe wiaty przystankowe | |
| semafory: | świetlne i kształtowe | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: rozebrane |
|
| kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: |
"Pł" - czynna; "Pł1" - czynna. |
|
| wieża wodna: | nieużywana zdewastowana | |
| perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
| kody: |
HAFAS:5102803 IBNR:1349 |
|
| informacja pasażerska: | Statyczna: gabloty, peronowe tablice duże. | |
| inne budynki: | Magazyny | |
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 29,612 | Nasielsk – Toruń Wschodni (27) | ||
| Mała Wieś Cukrownia – Płońsk | |||
| Płońsk – bocznice | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
wasiukibic
(2022-09-01 11:25:14)
https://plonszczak.p…
https://www.wnp.pl/m…
Czy komuś jest znana lokalizacja tejże fabryki Forda? Słyszałem o niej w latach 90. -
#2
(odp. na #1)
Paweł Skup
(2022-09-01 11:58:29)
Owszem. Byłem nawet kiedyś w domu jej ówczesnego dyrektora w Warszawie, przy ul. Romantycznej :)
A fabryka była zaraz przy wlocie z DK7 od strony Warszawy, np gdzieś tu: N52.61632359° E20.38511729° -
#3
(odp. na #2)
wasiukibic
(2022-09-01 14:12:37)
Te współrzędne to mi pokazują jakiś fyrtel koło Cechanowa. I co obecnie się z tą fabryką dzieje?
-
#4
(odp. na #3)
Paweł Skup
(2022-09-01 15:47:58)
Dobrze pokazują, tylko trzeba przecinki na kropki zamienić, bo google niekumaty, jak się okazało.
A co tam się dzieje? W jednym rogu terenu biedronka, w drugim netto, a po środku jysk i rtv-euro-agd...
Splantowali. -
#5
(odp. na #4)
wasiukibic
(2022-09-01 16:43:22)
Ta montownia była stawiana od 0, czy przejęto ją po jakimś upadłym przedsiębiorstwie państwowym? I cóż takiego się faktycznie stało, że po 5 latach eksploatacji firma wycofała się z Płońska?
-
#6
(odp. na #5)
Paweł Skup
(2022-09-01 17:57:57)
Tu już moje kompetencje nie sięgają.
Na mapie 10k masz tam napisane "warsztaty remontowe", ale co tam było to HGW :)
Natomiast klapa jest związana z aspiracjami PL do UE. Ford przestał być obiektem pożądania. -
#7
(odp. na #6)
wasiukibic
(2022-09-01 18:42:03)
Dzięki. Czytałem także, że Fordy wysyłano w świat na wagonach kolejowych. Była tam bocznica, czy ładowano gdzieś na rampie stacyjnej?
-
#8
(odp. na #7)
Paweł Skup
(2022-09-01 18:50:53)
Wasiu, chyba nagadałem trochę głupot. Zbadałem temat dokładniej - w miejscu, o którym wspominałem, był ogromny plac z gotowymi samochodami i tylko jakiś oddział fabryki. Zasadniczo mieściła się ona przy ulicy... Henry'ego Forda, na zachodzie miasta.
O transporcie nic nie wiem. -
#9
(odp. na #8)
wasiukibic
(2022-09-01 19:02:32)
Spoko. Mapa mówi, że w hali mieści się zakład z branży metalowej.
A masz może wiedzę, co to za duży zakład umiejscowiony na południe od ul. Przemysłowej, do którego także doprowadzony jest tor, w zachodniej części tegoż zakładu? Obecnie google mówi, że jest to firma logistyczna, a na topograficznej "10" określone jest to mianem "spoż"? -
#10
(odp. na #9)
Paweł Skup
(2022-09-01 19:48:36)
Obstawiam Hortex, ale głowy nie dam.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Płońsk
Ogólnopolska Baza Kolejowa