OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kupienino

Ostatnia zmiana: 2025-09-02

Dane tabelaryczne
Województwo: lubuskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne i/lub kształtowe zlikwidowane
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki: Ku w budynku stacji zlikwidowana
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5101835
IBNR:7233
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  402,084 Warszawa Zachodnia – Kunowice (3)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Monika (2022-01-15 10:15:27)
    Witam, szukam informacji i zdjęć dotyczących budynku jaki znajdował się pomiędzy stacją w Kupieninie, a stacją w Szczańcu. Był to budynek położony tuż przy torach mniej więcej w połowie trasy. Mieszkała tam moja rodzina, dziadek był pracownikiem PKP. Był to budynek duży, 3 pokojowy, dwurodzinny (odbicie lustrzane części mieszkalnych) i 2 osobnymi wejściami, kuchniami. Przy domu była studnia. Rodzinę przeniesiono, bo wg badań wody była ona zanieczyszczona metalami ciężkimi. Budynek został zupełnie rozkradziony, z cegieł z rozbiórki budynku budowały się nowe budynki, na Cegielni przy Szczanieckiej wsi. Zależy mi bardzo na poznaniu historii pierwotnej wybudowania tak dużego obiektu. Przy domu był też inny duży ceglany budynek być może służył jako obora lub magazyn. Poza ogródkami i szopą była także ziemianka do przechowywania ziemniaków. Pamiętam po dziś dzień, jak wspinałam się na zarośnięty trawą dach i jadłam rabarbar :)
  • #2 subsens (2022-01-16 04:16:33)
    Istnieje obawa, że poza Tobą nie ma tu (a być może na świecie) nikogo, kto na dachu tamtej piwniczki spożywał rabarbar, a powinien był robić zdjęcia Domu. Ale na walentynki, zamiast bezsensownego gadżetu możesz zażądać tego: https://www.km.com.p… Rozdział 'Budynki mieszkalno-służbowe dróżników przejazdowych i obchodowych' liczy 28 stron, kolejnych 18 dotyczy szop i ziemianek, a cała reszta jest równie godna polecenia.
    Ogólnie rzecz biorąc na linii magistralnej, dwutorowej było dużo odpowiedzialnej roboty i w niektórych miejscach dróżnik musiał mieć zmiennika bezpośrednio za ścianą. Obydwóm zapewniano stosowne warunki bytowania, w tym rozmnażania. Budynek gospodarczy mieścił inwentarz i zasoby obu rodzin oddzielnie.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kupienino

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...