Kupienino
Ostatnia zmiana: 2025-09-02
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | nie ma i nie było | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | świetlne i/lub kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Ku w budynku stacji zlikwidowana | |
wieża wodna: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS:5101835 IBNR:7233 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
402,084 | Warszawa Zachodnia – Kunowice (3) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Monika
(2022-01-15 10:15:27)
Witam, szukam informacji i zdjęć dotyczących budynku jaki znajdował się pomiędzy stacją w Kupieninie, a stacją w Szczańcu. Był to budynek położony tuż przy torach mniej więcej w połowie trasy. Mieszkała tam moja rodzina, dziadek był pracownikiem PKP. Był to budynek duży, 3 pokojowy, dwurodzinny (odbicie lustrzane części mieszkalnych) i 2 osobnymi wejściami, kuchniami. Przy domu była studnia. Rodzinę przeniesiono, bo wg badań wody była ona zanieczyszczona metalami ciężkimi. Budynek został zupełnie rozkradziony, z cegieł z rozbiórki budynku budowały się nowe budynki, na Cegielni przy Szczanieckiej wsi. Zależy mi bardzo na poznaniu historii pierwotnej wybudowania tak dużego obiektu. Przy domu był też inny duży ceglany budynek być może służył jako obora lub magazyn. Poza ogródkami i szopą była także ziemianka do przechowywania ziemniaków. Pamiętam po dziś dzień, jak wspinałam się na zarośnięty trawą dach i jadłam rabarbar :)
-
#2
subsens
(2022-01-16 04:16:33)
Istnieje obawa, że poza Tobą nie ma tu (a być może na świecie) nikogo, kto na dachu tamtej piwniczki spożywał rabarbar, a powinien był robić zdjęcia Domu. Ale na walentynki, zamiast bezsensownego gadżetu możesz zażądać tego: https://www.km.com.p… Rozdział 'Budynki mieszkalno-służbowe dróżników przejazdowych i obchodowych' liczy 28 stron, kolejnych 18 dotyczy szop i ziemianek, a cała reszta jest równie godna polecenia.
Ogólnie rzecz biorąc na linii magistralnej, dwutorowej było dużo odpowiedzialnej roboty i w niektórych miejscach dróżnik musiał mieć zmiennika bezpośrednio za ścianą. Obydwóm zapewniano stosowne warunki bytowania, w tym rozmnażania. Budynek gospodarczy mieścił inwentarz i zasoby obu rodzin oddzielnie.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kupienino