Szadok
Ostatnia zmiana: 2023-03-05
Opis ogólny |
---|
Początkowo w odgałęzieniu łącznicy do szlaku Katowice Brynów - p.odg. Panewniki. Po likwidacji łącznicy pełnił rolę posterunku przejazdowego w ciagu ulicy Szadoka w Katowicach Ligocie. W chwili obecnej budynek nie istnieje, przejazd został zredukowany do przejścia dla pieszych. (info: Rafał Golc, 2006-11-28) Po peronach nie ma śladu. Na semaforach powtarzających zachowały się jeszcze wskaźniki W4. (info: Kamil, 25-07-2011) Zlikwidowany (po uruchomieniu blokady samoczynnej) posterunek odstępowy, wcześniej posterunek odgałęźny (info: Dzidziuś) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | śląskie | |
dodatkowe tory: | nie ma i nie było | |
budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | nie ma i nie było | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: | Perony: 0 |

Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
Dąbrowa Górnicza Towarowa – Panewnik (171) | |||
20,074 | Jęzor Centralny JCA – Brzęczkowice – Szadok – Klara (KP 401) | ||
Panewniki – KWK Śląsk T2 (896/KP424) | |||
Dąbrowa Górnicza Towarowa – Panewnik (171) tor południowy |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Kamil Krupa
(2024-09-14 14:46:55)
Posterunek Szadok na kolei piaskowej nigdy nie miał połączenia z siecią PKP PLK.
-
#2
(odp. na #1)
Trzy czwarte metra
(2024-09-14 20:21:35)
Owszem, miał natomiast jedynie z torem pozwalającym zjechać na bocznicę KWK Śląsk (LK896). Nie prowadził on ruchu po LK171
-
#3
Kamil Krupa
(2024-09-16 18:04:01)
To że Szadok nie prowadził ruchu po LK 171 na odcinku K-ce Muchowiec - p.odg. Panewnik, to o tym wiem. Tylko to wprowadza w błąd. Na p.odg. Panewnik był możliwy zjazd od Muchowca, zarówno z toru nr 1 i nr 2 na KWK Śląsk. Popatrz na mapę, gdzie błędnie narysowany jest przebieg od rozebranego posterunku Szadok.
-
#4
(odp. na #3)
Trzy czwarte metra
(2024-09-17 00:30:37)
Musisz trochę doprecyzować, bo nie do końca rozumiem, co masz na myśli pisząc o błędnie narysowanym przebiegu. "Kropka" posterunku Szadok jest narysowana tam, gdzie stała nastawnia, czyli poprawnie natomiast brakuje normalnego toru odbijającego od południowej magistrali piaskowej, do zjazdu na KWK Śląsk. Jest tam narysowana linia wąskotorowa, która historycznie się tam znajdowała a potem, częściowo w jej śladzie wybudowana ową bocznicę i połączenie sieci PMP-PW z państwową. Jadąc od stacji PKP Katowice Muchowiec, można było bezkolizyjnie wjechać na obydwa tory prowadzące na kopalnię, ale łącznica z Szadoka włączała się jedynie w tor północny. KWK Śląsk miał swój własny posterunek odgałęźny, pozwalający dojechać do szybu #IV, co z resztą jest narysowane na Railmapie.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Szadok