Julianka
Ostatnia zmiana: 2025-02-23
Opis ogólny |
---|
stację powstała pod nazwą Złoty Potok funkcjonującą do lat 60-tych XX wieku, kiedy wprowadzono obecną nazwę Julianka. Stacja posiada 4 tory, budynek w dość kiepskim stanie. 03.11.1976 na tej stacji wydarzyła się katastrofa kolejowa. (info: Kamil). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | śląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | zamknięty w stanie dobrym | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Jl | |
wieża wodna: |
pierwsza, nieistniejąca już wieża wodna powstała w ówczesnym Złotym Potoku; znajdowała się około 40m na wschód od budynku dworca; obecna wieża w Złotym Potoku/Juliance znajduje się około 60m na zachód od budynku dworca; stan zewnętrzny - średni, wewnętrzny - nierozpoznany. (info: Przemysław Warczyński, 2019-10-17) |
|
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
kody: |
HAFAS:5101476 IBNR:4139 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
87,888 | Kielce – Fosowskie (61) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Bartek Jabłoński
(2018-03-21 12:15:09)
Budynek w stanie nie najgorszym ale o paskudnej elewacji. Zamknięta część do obsługi podróżnych. Piętro zamieszkałe. Podczas rewitalizacji lini zamknięto nastawnie w zachodnim końcu stacji ( od strony wyjazdu na Częstochowę ) oraz wyremontowano perony. w południowej części stacji niewielka ( na ok 150 metrów ) rampa załadunkowa wykorzystywana raczej sporadycznie. Obok spory plac ładunkowo- magazynowy. Po jego wschodniej stronie ( od strony budynku )ogrodzona i zamknięta wieża wodna w niezłym stanie.
-
#2
(odp. na #1)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-05 22:25:48)
Film o katastrofie kolejowej w 1976 roku w Juliance: https://www.youtube.…
Warto abonować ten kanał "Kuracyja" gdyż wyjaśnia wiele takich starych spraw.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Julianka