Blachownia
Ostatnia zmiana: 2025-06-10
| Opis ogólny | 
|---|
| Obok budynku stacyjnego ładny, ale zaniedbany magazyn, oraz zamieszkały dom. Od stacji odchodziła bocznica do zakładu EMA (odlewnia żeliwa) mieszczącego się ok 1,5km od stacji. Bocznica ostatnio używana była w 1999 roku, w 2003 rozebrano tory a parę lat później zaasfaltowano przejazdy. (info: Adam Drozdenko, 01-06-2010) Opis infrastruktury: Część dodatkowych torów na stacji używana, część zarośnięta i nieużywana od lat. Niedawno ocieplono dwie nastawnie oraz odmalowano ich elewacje. W 2006 roku część infrastruktury przeszła gruntowny remont (wymieniono m.in 1 rozjazd "anglika"). (info: Adam Drozdenko, 01-06-2010) Od południowej strony stacji czynna rampa wykorzystywana przez pobliski skład węgla. Od zachodniej strony stacji strażnica przejazdowa obsługująca pobliski przejazd drogowy. Przejazd po wschodniej stronie obsługiwany przez nastawnię " Bln " (info: Bartek " Jabol " Jabłoński, 06-10-2012) Podczas modernizacji stacji w 2015r wyłączono nastawnię na wylocie w kierunku Herbów Starych. | 
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | śląskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | rozebrany w 2016 r. | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): | Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było | |
| kasa/biletomat: | Kasa biletowa nieczynna co najmniej od 2002 roku. | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
| wieża wodna: | nie ma i nie było | |
| perony: | Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 | |
| kody: | HAFAS:5100479 IBNR:4044 | |
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 127,777 | Kielce – Fosowskie (61) | ||
| Blachownia – Blachownia (Huta) | |||
| Blachownia – bocznice | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana | 
| Nazwa | punkt czynny | 
| Nazwa | punkt nieczynny | 
| Nazwa | punkt zlikwidowany | 
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu | 
|---|
        Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
                                                    
                    Uzupełnij dane
             |
                                                    Napisz email do redakcji |
                                        Jak dodać nowe zdjęcia?
                    
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
- 
                                #1 
                 
                
                          J1121
                      
                      (2018-06-22 07:02:38)
                                            Blachownia – stacja kolejowa istniejąca od 1903 r. w Blachowni, w województwie śląskim, w Polsce, zbudowana wraz z linią kolejową Częstochowa-Herby Ruskie.
 
 Początkowo, w latach 1903-1911 była to linia wąskotorowa 1067 mm, w latach 1911-1915 szerokotorowa 1524 mm, w czasie I wojny światowej została przez Niemców przebudowana na normalnotorową 1435 mm.
 
 Stacja Blachownia znajduje się na terenie dzielnicy Ostrowy stacja nosiła nazwę Ostrowy w latach 1903-1941, a w latach 1941-1945 nazwę Blachstädt. Od tej stacji Ostrowy do zlikwidowanej stacji Blachownia prowadziło jednotorowe odgałęzienie, wykorzystywane jeszcze w latach 80. XX wieku do transportu towarowego do Huty Blachownia, ostatecznie zlikwidowane w 2003 r.
 
 W 2015 r. PKP przeznaczyło budynek dworca do rozbiórki z powodu bycia zbędnym dla prowadzonej działalności[1].
- 
                                #2 
                 
                
                          Piłsudski II.NBK
                      
                      (2022-11-01 04:10:00)
                                            Film o katastrofie w 1979 roku w Blachowni: https://www.youtube.…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Blachownia
 Ogólnopolska Baza Kolejowa
                        Ogólnopolska Baza Kolejowa                     