Świeradów Zdrój
Ostatnia zmiana: 2025-09-01
Opis ogólny |
---|
Nowiny Jeleniogórskie nr 33 z 17 VIII 2010 podały, że wiata nad peronem przy budynku dworca "parę lat temu" zawaliła się pod naporem śniegu. (info od: Adam, 2011-04-07) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: |
Budynek przekwalifikowano na mieszkalny. Z sześciu mieszkań na dworcu 5 jest zasiedlonych. Miasto zainteresowane jest przejęciem budynku, postawieniem tu kilku wagonów i uruchomieniem restauracji. (info od: Adam, 2011-04-07). |
|
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | rozebrano wiatę nad peronem | |
semafory: | świetlne zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | Zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Św przy wyjeździe na Mirsk zlikwidowana | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 (były 2) Krawędzie peronowe: 1 (były 2) |
|
kody: |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
7,701 | Mirsk – Świeradów Nadleśnictwo (317, dawniej 336) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#15
Błażej Kopka
(2024-01-05 18:44:44)
Jeśli miasto faktycznie zbudowało tak krótki peron (a nie wiem czy DSDiK którejś stacji też tak nie strzeliło po drodze), to w przyszłości hybrydy PKP IC raczej się tu nie pojawią, bo będą za długie.
-
#16
et21
(2024-01-05 21:43:44)
Bynajmniej, pasażerowie nie muszą wysiadać drzwiami poza peronem. Co zresztą pozwala zadać pytanie, po co wgl perony na 90 czy 100m, jeżeli w 99% przypadków będzie się tam zatrzymywał pojazd o długości 30m.
-
#17
Błażej Kopka
(2024-01-06 03:28:13)
Ale co "bynajmniej"? Jeśli PKP celuje w pojazdy 100m, to raczej falstartem jest budowanie peronów krótszych, nawet jeśli na co dzień to starczy... Na co dzień to i uklepana górka łajna by starczyła - pytanie czy właśnie w to celują lokalne władze? Przypomnę, że na nowo rewitalizowanych liniach (w tym tych z DSDiK) raczej nie buduje się peronów krótszych niż 100m i dopiero Świeradów jest pierwszym przykładem takich pomysłów.
-
#18
(odp. na #17)
Stanisław Stanisław
(2024-01-06 14:36:59)
"Przypomnę, że na nowo rewitalizowanych liniach (w tym tych z DSDiK) raczej nie buduje się peronów krótszych niż 100m i dopiero Świeradów jest pierwszym przykładem takich pomysłów"
To muszę Kolegę rozczarować. Np. na linii kolejowej nr 221 Olsztyn Gutkowo - Braniewo, gdzie po rewitalizacji (na dzień 6 stycznia 2024, jeszcze nie zakończonej), uruchomiono przewozy pasażerskie 10 grudnia ubiegłego roku, nowe perony wszystkich ukończonych przystanków osobowych (Bukwałd, Cerkiewnik, Swobodna, Bzowiec, Rogiedle, Lubomino, Nowe Dwór koło Ornety, Henrykowo) oraz tych, których budowę rozpoczęto "rzutem na taśmę" w II połowie 2023, i które nadal są "robione" (Żugienie, Wysoka Braniewska, Jarzębiec, Grodzie), mają długość właśnie 85 m. (wg planów z 2016 i tego co zbudowano). Oczywiście fizycznie ich nie mierzyłem, ale nowe perony są wyraźnie krótsze od dawnych, a na to, że "trzymano się" planu, wskazuje również ocena ich długości po stojących obok torów słupkach hektometrowych. -
#19
Błażej Kopka
(2024-01-06 16:37:13)
@Stanisław Stanisław - dzięki za informację. Widocznie nikt tam nie planuje ruchu dalekobieżnego. Ale to i tak dziwne, bo do tej pory PLK nie robiło peronów krótszych niż 100m...
-
#20
et21
(2024-01-12 22:43:52)
,,11.01.2024 ????10000 pasażerów przyjechało do ❤️Świeradowa-Zdroju w pierwszym miesiącu po otwarciu połączenia kolejowego do naszego kurortu'' https://www.facebook… - prawie jak pewien prezydent ;)
120k rocznie, 4k mieszkańców, 30px/mieszkańca/rok. -
#21
Błażej Kopka
(2024-01-12 23:14:21)
Czyli wielka perspektywa na rozwój nawet połączeń IC, a władze miasta i DSDiK zjeb..y to na psich oszczędnościach na długościach peronów - BRAWO :)
-
#22
et21
(2024-01-14 10:13:30)
To spekulacja? Proszę o przedstawienie dokumentu, stanowiącego iż niedostateczna długość peronu(ów) stanowi punkt blokujący utworzenie oferty IC w zakresie bezpośrednich połączeń do Świeradowa-Zdroju.
-
#23
Błażej Kopka
(2024-01-14 16:11:37)
Tak - jest to moja spekulacja, że jak PKP chce kupić HZT o długości 100m, to będzie kłopot, żeby zmieściło się to na peronie o długości 85m.
-
#24
et21
(2024-01-14 21:31:36)
... ale jest zrozumiałe, że to długość toru ma raczej znaczenie, niż długość płyty peronu?
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Świeradów Zdrój