OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Paczkowo

Ostatnia zmiana: 2025-08-15

Opis ogólny
Posterunek wyposażony jest w komputerowe urządzenia sterowania ruchem Ebilock 950, zdalnie sterowany z LCS Konin.

Opis infrastruktury: była rampa przeładunkowa w kierunku Swarzędza oraz bocznica towarowa po prawej stronie jadąc od poznania do Kostrzyna z tego co pamiętam było około 7 torów bocznych oraz jeden zakończony kozłem oporowym na przeciwko teraźniejszej stacji w kierunku Kostrzyna wlkp.W latach 60 rampa była wykorzystywana dla celów wojskowych przy rozładunku czołgów. (info: Łukasz.S, 06-03-2010).
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: rozebrano
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5102660
IBNR:7345
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  285,790 Warszawa Zachodnia – Kunowice (3)  
  0,000 Paczkowo Podg – Paczkowo CLIP (642)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 piotrek (2023-11-16 13:38:14)
    Przecież stacja Paczkowo nie istnieje od ok. 20 lat, na fotografii widnieje tylko była część mieszkalna budynku, brak nastawni. To nie jest budynek, to są ruiny.
  • #2 ROPA Poznań (2023-11-17 09:20:22)
    Pociągi się zatrzymują, a w jakim stanie jest sam budynek, to inna sprawa. Pozdrawiam.
  • #3 piotrek (2024-03-03 20:53:38)
    Nie rozumiem: tory boczne - tzn. jakie? Chyba główne, dodatkowe? Zakończony kozłem oporowym był tor żeberkowy. Jaki przeładunek czołgów w latach 60.? Przecież w roku 1963/1964, podczas wypadku na torze szlakowym nr 1, (semafor wjazdowy A od strony Kostrzyna) dla udrożnienie tego szlaku czołgi - pojazdy gąsienicowe od stacji Poznań Franowo (Swarzędz) pokonały na własnych "kołach".

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Paczkowo

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...