Rzezawa
Ostatnia zmiana: 2024-08-14
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: W piątek, 13 lutego 2004 roku na przejeździe kolejowym w Rzezawie zginął kierowca rajdowy Janusz Kulig. Reportaż o wypadku, jego ofierze i miejscu: http://www.youtube.com/watch?v=UUJH0IvlN7I http://www.youtube.com/watch?v=OxRt1G-RPkg http://www.youtube.com/watch?v=IzChtnO3zcA (info: Tomasz Wciślik, 12-03-2009) |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | małopolskie | |
| dodatkowe tory: | nie ma i nie było | |
| budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | Na każdym peronie po trzy małe wiaty przystankowe. | |
| semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
| wieża wodna: | nie ma i nie było | |
| perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
| kody: |
HAFAS:5103244 IBNR:3261 |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 44,078 | Kraków Główny Osobowy – Medyka (91) | ||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Wojciech Frykowski
(2021-03-21 13:27:21)
Krótki opis wypadku z 1926 roku, źródło Inżynier Kolejowy nr 5/1926, pisownia oryginalna :
"Po trzech katastrofach, które w krótkich odstępach czasu zdarzyły się przed rokiem na Polskich Kolejach i były skutkiem zbrodniczych zamachów mamy obecnie znowu do zanotowania fakt wykolejenia się pociągu pośpiesznego koło Rzezawy, spowodowany także przez zamach.
Żadne środki ochronne dostępne dla techniki i administracji kolejowej nie były zaniedbane. Rozkręcenie wkrętów i śrub, łączących jedną szynę z podkładami i sąsiednią (jedną) szyną, wymagało do 12 do 24 minut.
Walka więc z zamachami tego rodzaju nie jest w ręku władz kolejowych.
Wszechstronne badania przekonały, że stan toru między Bochnią a Słotwiną był pod każdym względem bez zarzutu i odpowiadał wszystkim warunkom niezbędnym dla ruchu pociągów pośpiesznych. Techniczna eksploatacja również była na wysokości wymagań normalnych.
Parowóz firmy „Czesko-Morawskiej fabryki w Pradze” zeszedł z toru , mając szybkość 78 klm (wskazania Hausheltera zapisane są na taśmie), przeszedł po podkładach 130 metrów i stoczył się z 7,5 mtr nasypu po zrobieniu około osi swojej podłużnej obrotu o 360 stopni. Szkło wodomiarowe pozostało nieuszkodzone. Załoga z trzech ludzi wyszła z parowozu potem, kiedy stanął w bagnie, bez żadnych uszkodzeń cielesnych.
Z sześciu wagonów, z których część spadła z nasypu i położyła się na bocznej ścianie, żaden nie uległ naruszeniu budowy pudła. Podróżnych było 173 osoby i 3 konduktorów.; z tej liczby jadących tylko 3 osoby poniosły obrażenia, wymagające 2-3 tygodnie leczenia się (złamanie ręki i nogi). Dwa wagony III klasy są budowy fabryki „Lilpop, Rau i Loewenstein” 1925 roku; jeden - I/II kl – medjolanskiej fabryki „Breda”; jeden – I/II kl – czeski i dwa – brankard i pocztowy austriackie (z reparycji).
Po katastrofie miejscowe władze kolejowe wykazały we właściwym czasie należytą energię i sprawność."
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Rzezawa
Ogólnopolska Baza Kolejowa