OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Rzezawa

Ostatnia zmiana: 2024-08-14

Opis ogólny
Opis ogólny: W piątek, 13 lutego 2004 roku na przejeździe kolejowym w Rzezawie zginął kierowca rajdowy Janusz Kulig. Reportaż o wypadku, jego ofierze i miejscu:

http://www.youtube.com/watch?v=UUJH0IvlN7I

http://www.youtube.com/watch?v=OxRt1G-RPkg

http://www.youtube.com/watch?v=IzChtnO3zcA

(info: Tomasz Wciślik, 12-03-2009)
Dane tabelaryczne
Województwo: małopolskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki dworcowe: był, ale już nie istnieje
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: Na każdym peronie po trzy małe wiaty przystankowe.
semafory: kształtowe zlikwidowane
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5103244
IBNR:3261
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  44,078 Kraków Główny Osobowy – Medyka (91)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Wojciech Frykowski (2021-03-21 13:27:21)
    Krótki opis wypadku z 1926 roku, źródło Inżynier Kolejowy nr 5/1926, pisownia oryginalna :
    "Po trzech katastrofach, które w krótkich odstępach czasu zdarzyły się przed rokiem na Polskich Kolejach i były skutkiem zbrodniczych zamachów mamy obecnie znowu do zanotowania fakt wykolejenia się pociągu pośpiesznego koło Rzezawy, spowodowany także przez zamach.
    Żadne środki ochronne dostępne dla techniki i administracji kolejowej nie były zaniedbane. Rozkręcenie wkrętów i śrub, łączących jedną szynę z podkładami i sąsiednią (jedną) szyną, wymagało do 12 do 24 minut.
    Walka więc z zamachami tego rodzaju nie jest w ręku władz kolejowych.
    Wszechstronne badania przekonały, że stan toru między Bochnią a Słotwiną był pod każdym względem bez zarzutu i odpowiadał wszystkim warunkom niezbędnym dla ruchu pociągów pośpiesznych. Techniczna eksploatacja również była na wysokości wymagań normalnych.
    Parowóz firmy „Czesko-Morawskiej fabryki w Pradze” zeszedł z toru , mając szybkość 78 klm (wskazania Hausheltera zapisane są na taśmie), przeszedł po podkładach 130 metrów i stoczył się z 7,5 mtr nasypu po zrobieniu około osi swojej podłużnej obrotu o 360 stopni. Szkło wodomiarowe pozostało nieuszkodzone. Załoga z trzech ludzi wyszła z parowozu potem, kiedy stanął w bagnie, bez żadnych uszkodzeń cielesnych.
    Z sześciu wagonów, z których część spadła z nasypu i położyła się na bocznej ścianie, żaden nie uległ naruszeniu budowy pudła. Podróżnych było 173 osoby i 3 konduktorów.; z tej liczby jadących tylko 3 osoby poniosły obrażenia, wymagające 2-3 tygodnie leczenia się (złamanie ręki i nogi). Dwa wagony III klasy są budowy fabryki „Lilpop, Rau i Loewenstein” 1925 roku; jeden - I/II kl – medjolanskiej fabryki „Breda”; jeden – I/II kl – czeski i dwa – brankard i pocztowy austriackie (z reparycji).
    Po katastrofie miejscowe władze kolejowe wykazały we właściwym czasie należytą energię i sprawność."

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Rzezawa

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...