Żary Kunice
Ostatnia zmiana: 2025-08-01
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Przejście po torowiskiem zasypane w latach 90-tych XX wieku. Znajdowało się po południowej stronie ulicy Grunwaldzkiej na wysokości przejazdu kolejowego (info: grześ, 12-12-2013) Opis infrastruktury: Mimo demontażu części torów dodatkowych w dalszym ciągu istnieje bocznica do huty szkła "Vitrosilicon", która odgałęzia się na północny-wschód od stacji. Ciekawostką jest przerzucony nad nią wiadukt drogowy w ciągu ul. Westerplatte, który na zachodnim przyczółku posiada coś na kształt bunkra lub strażnicy. Wiadukt obecnie jest w złym stanie technicznym i tylko piesi i rowerzyści mogą z niego korzystać. Opodal wiaduktu stoją resztki konstrukcji wysokiej rampy ładunkowej. Istnieją także dwa tory przy placu ładunkowym, na których ładowane są wagony oraz nieczynny tor prowadzący do magazynu stacyjnego. Prawdopodobnie istniała także bocznica do dawnej cegielni, odgałęziająca się na południowy zachód od stacji, przecinająca ul. Powstańców Wielkopolskich. Obecnie tor jest urwany przed ulicą. Dodatkowo istniała także kolej wąskotorowa, z której korzystała huta szkła Vitrosilicon i huta szkła Saint Gobain, położona w kierunku na południowy-zachód od stacji. Resztki toru wąskiego znajdują się w jezdni ul. Powstańców Wielkopolskich. Część stacji przeznaczona na odprawę podróżnych to jedna krawędź peronowa przy torze głównym. (info: wasiukibic 16-IV-2016) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | część rozebranych, część czynnych i wykorzystywanych | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: zlikwidowane (zasypane) Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
KŻ w budynku dworca zlikwidowana KŻ1 zlikwidowana |
|
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: |
HAFAS:5104334 IBNR:7567 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
97,630 | Miłkowice – Jasień (282) | ||
Żary Kunice – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Paweł Kurosiński
(2018-05-25 22:30:56)
Drobna poprawka: za czasów Saint Gobain i Vitrosiliconu wąskotorówka już od wielu lat nie była użytkowana! Dokonała żywota wcześniej, za czasów HSO Kunice od 2 połowy lat 80 u.w. na pewno nie była czynna. Lat wcześniejszych nie pamiętam, a mieszkałem w zasięgu wzroku. Pozdrawiam - Paweł.
-
#2
(odp. na #1)
wasiukibic
(2018-05-26 19:01:08)
Dziękuję bardzo za informacje. Swoją drogą to dziwne, że Vitrosilicon ma swoją bocznicę normalnotorową, a "Sangobango" nie, mimo że to też duży zakład o przedwojennym rodowodzie. Ciekawi mnie jeszcze, czy obie huty szkła były niegdyś jednym zakładem, czy od początku działały jako osobne przedsiębiorstwa. Nie mniej jednak - interesujące są to miejsca. Również pozdrawiam.
-
#3
Paweł Kurosiński
(2020-01-14 16:04:41)
Witam tor który urywa się przy drodze mógł prowadzić do rampy przeładunkowej, której pozostałości widać na początku lasku między Kunicami a Jankową Żagańską. Widoczny jest też murek oporowy przy nieistniejącym torze oraz resztki nasypu wąskotorówki(prawdopodobnie). Pozdrawiam
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Żary Kunice