Sławoszewek
Ostatnia zmiana: 2024-12-05
| Opis ogólny |
|---|
|
Stację Sławoszewek wybudowano i uruchomiono w 1988 roku po likwidacji odcinka Cegielnia - Kleczew - Jabłonka Słupecka - Złotków. Decyzję tę wymusił postęp prac pochłaniającej kolejne tereny Kopalni Węgla Brunatnego w Koninie (odkrywka Kazimierz Północ). Pierwotnie, przystanek osobowy i ładownia znajdowały się kilkaset metrów na północny wschód, tuż za ulicą Parkową. Linia w Sławoszewku skręcała w prawo i biegła śladem dzisiejszej ulicy Dojazdowej, a po przecięciu Parkowej, prowadziła dalej na północ w kierunku Wilczyna (praktycznie nieużywany w powojennym ruchu pasażerskim odcinek rozebrano wiosną 2012 r.). Nowy szlak do Złotkowa wytyczono zaś prosto, przez wieś Roztoka, skutecznie omijając położone na południe od niego tereny odkrywki. W Sławoszewku powstał piętrowy, murowany budynek stacyjny z pełnym zapleczem technicznym i nowoczesną infrastrukturą (semafory świetlne). Zrezygnowano jednak z budowy peronu, choć znajdował się on zarówno w planach konstrukcyjnych, jak i na pulpicie świetlnym nastawni. Znikomy ruch pasażerski (dwie pary pociągów z Sompolna, kursujące tylko w sezonie 1988-1989) był przyczyną wycofania się z zamiaru uruchamiania kasy biletowej i poczekalni, choć oba pomieszczenia były już w pełni przygotowane. Ostatni pociąg przejechał przez stację Sławoszewek 14 czerwca 2003 r. Był to skład ekspedycyjny relacji Gniezno Wąsk. - Powidz - Anastazewo - Sompolno i z powrotem. Ta data oznacza przeddzień zakończenia jej działalności… (info: polo) |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | wielkopolskie | |
| dodatkowe tory: | rozebrano | |
| budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
| semafory: | świetlne zdewastowane | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | była gotowa, ale nigdy jej nie uruchomiono | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | NC w budynku dworca zlikwidowana | |
| wieża wodna: | nie ma i nie było | |
| perony: | nie ma i nie było (1 był w planach) | |
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 54,590 | Złotków – Biskupie Konińskie | ||
| 0,000 | Sławoszewek – Sławoszewek (dawna lokalizacja) | ||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Sławoszewek
Ogólnopolska Baza Kolejowa