OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Złotoryja

Ostatnia zmiana: 2024-11-23

Opis ogólny
Opis ogólny: Stacja jest obecnie przelotową. Trakcja elektryczna została już jedynie nad jednym, głównym torem.

Mam wrażenie, że są tam dwie wieże wodne - jedna 'przyklejona' do budynku dróżnika - o zwieńczeniu drewnianym i w - generalnie - takim sobie stanie oraz druga - wyglądająca na całkowicie murowaną, w lepszym stanie niż pierwsza... (info: Beejay)

W grudniu 2008 roku przywrócono ruch pociągów pasażerskich (3 pary do Jerzmanic i 3 pary do Wrocławia przez Legnicę). Tymi pociągami nikt nie jeździ! Sam dojazd do Legnicy pociągiem zajmuje prawie godzinę a to tylko 20 km. (info: Jarosław Lizak)

16 marca 2009r. wszystkie pociągi osobowe kursujące przez Złotoryję otrzymały oznaczenie (C) w soboty, niedziele i święta. Po 4 miesiącach codziennego kursowania (info: Jarosław Lizak, 15-03-2009)

ruch pasażerski przywrócono 14 XII 2009 roku lecz ma być zawieszony z tego powodu że nikt pociągami nie jeździ. (info: Jarosław Lizak, 25-04-2009)

Opis budynków: Wieże wodne nr 1 i 2, stoją obok siebie, ok. 100 metrów na zachód od dworca kolejowego, przy przejeździe kolejowym w kierunku Leśnej, Bolesławca i Chojnowa i nastawni.

Wieża nr 1, okrągła jeszcze wygląda nieźle, jest nieczynna.

Wieża nr 2, ośmiokątna, bardzo zrujnowana, jest pozbawiona dachu i obudowy zbiornika, także nieczynna.

Podobne wieże okrągłe istnieją m.in. przy stacjach Brzeg Dolny, Gwizdanów, Jawor, Jelenia góra, Lubań, Ślaski, Lubsko, Miłkowice, Smętowo, Świerzawa.

Podobne wieże ośmiokątne stoją m.in przy stacjach: Ławszowa, Nowa Wieś Grodziska, Strzegom. (info: Bolesław Wojtyniak, 2008-03-19)

budynek mocno zaniedbany i zrujnowany. Poczekalnia jest otwarta i można się swobodnie dostać do wnętrza budynku wejściem od strony miasta (wejście od strony peronów zamknięte). Przez poczekalnie wchodzi się do prywatnego mieszkania po schodach w górę i z tego powodu jest otwarta. W poczekalni znajduje się bardzo duża ilość śmieci, ściany mocno zabrudzone i tutejsi smakosze tanich win mają bufet na okienku dawnej kasy biletowej. (info: Jarosław Lizak, 25-04-2009)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
budynki obsługi taboru: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: kształtowe nieczynne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki:
wieża wodna: jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 3
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  21,282 Legnica – Pobiedna (– Jindřichovice pod Smrkem) (284/317)  
  0,000 Złotoryja – Rokitki (316)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Błażej Kopka (2023-03-14 19:57:15)
    Na nieczynnym dworcu podpisano dziś umowę na dalszą realizację projektów w ramach programu Kolej+ na Dolnym Śląsku. Oprócz reaktywacji Złotoryi (aż do Jerzmanic) realizowana ma być jeszcze Bogatynia oraz remont Świebodzkiego i przebudowa Środy Śląskiej pod kolej aglo. Budżet na wszystkie trzy inwestycje - 800mln. Niewiele w porównaniu do innych województw.
  • #2 (odp. na #1) Xiążę Piast II Chrobry (2023-03-23 22:28:09)
    Relacja wideo z tego wydarzenia: https://www.youtube.…
    Informacja prasowa: https://legnica.nasz…
    A od września będzie ZKA KD ze Złotoryi do Legnicy.
  • #3 X. Piast II Chrobry (2024-11-17 15:59:29)
    Rozkładanie szyn w Złotoryi.
    https://www.youtube.…

    Widać brak trakcji elektrycznej i "złamane" semafory.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Złotoryja

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...