Złotoryja
Ostatnia zmiana: 2024-11-23
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Stacja jest obecnie przelotową. Trakcja elektryczna została już jedynie nad jednym, głównym torem. Mam wrażenie, że są tam dwie wieże wodne - jedna 'przyklejona' do budynku dróżnika - o zwieńczeniu drewnianym i w - generalnie - takim sobie stanie oraz druga - wyglądająca na całkowicie murowaną, w lepszym stanie niż pierwsza... (info: Beejay) W grudniu 2008 roku przywrócono ruch pociągów pasażerskich (3 pary do Jerzmanic i 3 pary do Wrocławia przez Legnicę). Tymi pociągami nikt nie jeździ! Sam dojazd do Legnicy pociągiem zajmuje prawie godzinę a to tylko 20 km. (info: Jarosław Lizak) 16 marca 2009r. wszystkie pociągi osobowe kursujące przez Złotoryję otrzymały oznaczenie (C) w soboty, niedziele i święta. Po 4 miesiącach codziennego kursowania (info: Jarosław Lizak, 15-03-2009) ruch pasażerski przywrócono 14 XII 2009 roku lecz ma być zawieszony z tego powodu że nikt pociągami nie jeździ. (info: Jarosław Lizak, 25-04-2009) Opis budynków: Wieże wodne nr 1 i 2, stoją obok siebie, ok. 100 metrów na zachód od dworca kolejowego, przy przejeździe kolejowym w kierunku Leśnej, Bolesławca i Chojnowa i nastawni. Wieża nr 1, okrągła jeszcze wygląda nieźle, jest nieczynna. Wieża nr 2, ośmiokątna, bardzo zrujnowana, jest pozbawiona dachu i obudowy zbiornika, także nieczynna. Podobne wieże okrągłe istnieją m.in. przy stacjach Brzeg Dolny, Gwizdanów, Jawor, Jelenia góra, Lubań, Ślaski, Lubsko, Miłkowice, Smętowo, Świerzawa. Podobne wieże ośmiokątne stoją m.in przy stacjach: Ławszowa, Nowa Wieś Grodziska, Strzegom. (info: Bolesław Wojtyniak, 2008-03-19) budynek mocno zaniedbany i zrujnowany. Poczekalnia jest otwarta i można się swobodnie dostać do wnętrza budynku wejściem od strony miasta (wejście od strony peronów zamknięte). Przez poczekalnie wchodzi się do prywatnego mieszkania po schodach w górę i z tego powodu jest otwarta. W poczekalni znajduje się bardzo duża ilość śmieci, ściany mocno zabrudzone i tutejsi smakosze tanich win mają bufet na okienku dawnej kasy biletowej. (info: Jarosław Lizak, 25-04-2009) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, niezdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | była, ale obecnie już nie istnieje | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | kształtowe nieczynne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany | |
perony: |
Perony: 3 Krawędzie peronowe: 3 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
21,282 | Legnica – Pobiedna (– Jindřichovice pod Smrkem) (284/317) | ||
0,000 | Złotoryja – Rokitki (316) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Błażej Kopka
(2023-03-14 19:57:15)
Na nieczynnym dworcu podpisano dziś umowę na dalszą realizację projektów w ramach programu Kolej+ na Dolnym Śląsku. Oprócz reaktywacji Złotoryi (aż do Jerzmanic) realizowana ma być jeszcze Bogatynia oraz remont Świebodzkiego i przebudowa Środy Śląskiej pod kolej aglo. Budżet na wszystkie trzy inwestycje - 800mln. Niewiele w porównaniu do innych województw.
-
#2
(odp. na #1)
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-03-23 22:28:09)
Relacja wideo z tego wydarzenia: https://www.youtube.…
Informacja prasowa: https://legnica.nasz…
A od września będzie ZKA KD ze Złotoryi do Legnicy. -
#3
X. Piast II Chrobry
(2024-11-17 15:59:29)
Rozkładanie szyn w Złotoryi.
https://www.youtube.…
Widać brak trakcji elektrycznej i "złamane" semafory.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Złotoryja