Maltanka
Ostatnia zmiana: 2024-04-28
Opis ogólny |
---|
Stacja początkowa Maltanki. W budynku kasa oraz restauracja. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | wielkopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | Budynek z muru pruskiego wybudowany w 1998 roku, używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | używana | |
zadaszenie peronów: | mały daszek na budynku dworca nad peronem 1 | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | Mt w budynku dworca | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
0,000 | Kolejka Parkowa Maltanka |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-09-06 22:04:33)
W taki niedzielny dzień jak wczoraj kolejka przewozi 1,5-1,6 tyś. pasażerów.
Z kolei parowóz Borsig zużywa przez cały dzień, 10 pełnych kursów, ponad 400 kG węgla.
Biorąc długość trasy w obie strony ok. 6 km wyniesie to ok 700 kg/100 km czyli mało w porównaniu do "dużych" parowozów.
Borsig ciągnie 4 wagoniki po 20 miejsc a WSL tylko 3.
Więcej info na: https://www.mpk.pozn…
oraz: https://pl.wikipedia…
(we wersji angielskiej Wiki są zamieszczone linki do filmów na YT). -
#2
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-09-06 22:07:57)
Wg epoznan.pl kolejka zaczęła funkcjonować 21 lipca 1972.
https://epoznan.pl/n…
Czyli niedługo będzie miała 50 lat. -
#3
X. Piast II Chrobry
(2025-08-24 12:19:03)
Wypadek "Maltanki".
Wydarzył się w sobotę ok. godz. 19.30. Kolejka zderzyła się z samochodem osobowym marki BMW(!) i wypadła z torów.
Zdjęcia w linku: https://informacje.w…
(!) Będziesz Miał Wydatki. -
#4
Błażej Kopka
(2025-08-26 01:54:44)
Jak ktoś używa FB to okazuje się, że ktoś uwiecznił na filmiku moment wypadku: https://www.facebook…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Maltanka