Węgliniec
Ostatnia zmiana: 2025-09-04
Opis ogólny |
---|
Adres stacji: 59-940 Węgliniec ul. Kolejowa 1. Odprawa podróżnych odbywa się we wszyskie dni tygodnia przez całą dobę w zakresie komunikacji krajowej, międzynarodowej i rezerwacji miejsc. (info: Serg, 25-12-2010) Opis infrastruktury: Stacja Węgliniec została w 1977 zelektryfikowana. W tym samym roku była budowa słupów jupiterowych i montaż jupiterów. (info: Kuba Majkowski, 13-04-2011) Zdjęto pokrycie dachowe wiat peronowych. Jeszcze na zdjęciu Serga, na górce rozrządowej przy magazynach cytrusów stała kształtowa tarcza rozrządowa. Niestety została ona zdemonotwana; nie ma jej już na zdjęciach z 2012 roku. Wielka to szkoda, bo tego typu obiektów infrastruktury ze świecą szukać na sieci kolejowej PKP. (info: wasiukibic, 04-05-2014) Opis budynków: Lokomotywownia składała się z dwóch hal wachlarzowych stojących obok siebie. Ta stojąca bliżej dworca jest nadal używana, druga z nich jest zrujnowana. (info: wasiukibic, 2007-09-16) Budynki dworcowe w Węglińcu są niemal niewykorzystywane, większość pomieszczeń zabita na głucho. Stan techniczny, nie mówiąc o estetycznym coraz gorszy; w niższym budynku dach przecieka jak sito, do dawnej poczekalni zawalił się sufit, na ścianach i stropie pełno zacieków i spękań, brakuje części rynien, pozrywane są odgromy, część szyb w oknach powybijana. Pokrycie wiat peronowych przylegających do dworca została zdjęta kilka lat temu i obecnie ich stalowa konstrukcja nośna jest odsłonięta na działanie wody. Kształtowniki są coraz bardziej skorodowane, ich połączenia wyglądają coraz mniej solidnie. Wszystko to dzieje się na międzynarodowej magistrali kolejowej E30, na której modernizację wydano ogromne pieniądze, wyremontowano przystanki w najmniejszych miejscowościach podczas gdy dla pasażerów na dużej i ruchliwej stacji w Węglińcu nie zrobiono niemal nic.(info: wasiukibic, 20-VI-2015). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | używana | |
zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było; Przejście nadziemne: czynne; Windy: czynne. |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: |
"Wg" (LCS Węgliniec) - czynna; "Wgm2" - czynna; "Wgm3" - czynna; Pskp - nieczynny; Punkt kontrolny - nie istnieje. |
|
wieża wodna: | W obrębie stacji Węgliniec są dwie wieże wodne. Wieża wodna okrągła stoi ok. 400 m. na wschód od stacji kolejowej, za lokomotywownią. Wieża jest w stanie dobrym, nieużywana. Wieża wodna kwadratowa stoi ok. 100 m. dalej na wschód od wieży okrągłej, jest zdewastowana (ruina) chociaż zbiornik jeszcze jest. Podobne wieże (okrągłe) są m.in. przy stacjach Nakło nad Notecią, Racławice Ślaskie, Sulechów, Żmigród. Podobne wieże kwadratowe (chociaż nie tak uproszczone jak ta w Węglińcu) znajdują się m.in. przy stacjach Czersk, Krajenka, Pobiedziska, Zblewo. (info: Bolesław Wojtyniak, 2008-01-13) | |
perony: |
Perony: 6 Krawędzie peronowe: 8 |
|
kody: |
EPA:5100140 HAFAS:5100068 IBNR:235 |
|
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: infokioski i wyświetlacze LED w dworcu. Megafony i zegary. Statyczna: gabloty, tablice informacyjne z alfabetem Braille'a, peronowe tablice małe i duże. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
Węgliniec – Czerwona Woda | |||
0,387 | Węgliniec – Zgorzelec (278) | ||
21,059 | Lubań Śląski – Węgliniec (279) | ||
61,501 | Miłkowice – Jasień (282) | ||
0,523 | Węgliniec – Bielawa Dolna (– Horka) (295/495) | ||
0,000 | Węgliniec SKP – Węgliniec Wg (975) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Inne punkty należące do stacji | |
---|---|
Węgliniec SKP | |
Węgliniec Wg |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Zbych
(2018-08-25 08:00:27)
Piękny dworzec, a tak zniszczony. Piękne słupy podtrzymujące wiatę zostały obudowane w środku jakąś rurą zamiast wyczyścić i pomalować te, co były. Beznadzieja
-
#2
Witek
(2022-01-20 19:49:16)
Dzień dobry Panie Robercie. Podoba mi się zdjęcie dworca w Węglińcu. Z sentymentu do tego miejsca chciałby je powiesić na ścianie:) czy jest możliwość nawiązania kontaktu?
-
#3
W latach 70siątych miedzkałem
(2022-11-16 20:43:15)
Na poczekalni był bar i przepiękne, duże akwarium, pełne prześlicznych welonów i innych ryb. Teraz tego brakuje w tej poczekalni.
-
#4
R. Kotowski
(2022-11-17 10:15:42)
Tak, akwarium pamiętam w Węglińcu... :) Stare czasy...
- #5 wasiukibic (2023-06-09 17:49:18)
-
#6
Błażej Kopka
(2023-06-09 17:56:57)
Tak sobie myślę, że może zamiast kupować od nich te czołgi, to może by tak po cichu, po parę sztuk, poprzebijać po cichu numery - raczej nie powinni się skapnąć...
-
#7
Wojskowy
(2023-06-09 20:45:20)
Co tu dużo komentować, od prawie 8 lat Antyministerstwo Antyobrony Antynarodowej i (nie)nasz antyrząd ma w głębokim poważaniu przewozy wojsk. Zgodnie z prawem, każdy transport wojskowy powinien mieć komendanta transportu, a tym bardziej przewóz wojsk obcych (plus człowiek ze znajomością języka wojska, które jedzie). Nikt tego nie pilnuje, wszystko jedno czy jedzie amunicja, czołgi czy kible i inne elementy zaplecza frontowego. Ściga się mikola za zrobienie zdjęcia w zapiździajewie centralnym rozrządowym, a rządzący mają całkowicie wywalone na najważniejsze priorytety. Za taką degrengoladę, to się należy trybunał i seria z karabinu pod ścianą...
-
#8
(odp. na #7)
wasiukibic
(2023-06-09 23:18:49)
No. Tyle pieprzenia o tej całej wojnie, szpiegostwie; ABW i psiarnia ściga ludzi za focenie pociągów, a służby nie potrafią upilnować składu wojskowego i to jeszcze na terenie, gdzie zarówno SOK, jak i KPP ze Zgolca, Bolca i Lubania wiedzą doskonale, że tam złodziej złodziejem pogania.
-
#9
Janusz ochroniarzem
(2023-06-10 11:59:28)
Poruszacie Państwo temat który ośmiesza tzw. przeróżne służby od bezpieczeństwa i takie tam. Najczęściej ci tzw. "ochroniarze" rzucają się na tych, którzy wchodzą na "zakazany teren" z widocznym aparatem i wielkim obiektywem, a totalnie nie ruszają Januszy pod krawatami i z okularkami na nosie! I właśnie ci ,Janusze to największe zło i niebezpieczeństwo. W tych okularkach. na swych pryszczatych nosach mają zainstalowane aparaty (miniaturowe) o wysokiej jakości, to jakość wręcz z pogranicza Google maps, czy inne satelitarne cuda wianki! Ktoś z wielkim aparatem i jeszcze większym obiektywem to nie jakiś szpieg, ale zwykły miłośnik fotografii! Szpiegiem jest ten NIEPOZORNY Pimpuś Sadełko!
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Węgliniec