Hrádek nad Nisou
Ostatnia zmiana: 2024-03-27
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: Mała stacja, obsługująca lokalny ruch pociągów pasażerskich z Zittau do Liberca. Liczba pociągów jak i wymiana pasażerów godna pozazdroszczenia dla stacji w Polsce w miasteczkach podobnej wielkości. Stacja stanowi centrum przesiadkowe Hradka; jest tu też dworzec autobusowy (umiejscowiony między dworcem kolejowym a magazynem towarowym), kryty parking dla rowerów i niewielki parking dla samochodów. Opis infrastruktury: Jeden wyspowy, kryty długą wiatą peron o dwóch krawędziach, do którego prowadzi z budynku dworca tunel pod torami. Stacja oprócz torów przy krawędziach peronowych posiada jeszcze tor dodatkowy - wszystkie przelotowe oraz ślepe: dwa tory odstawcze, dwa tory magazynowe, dwa tory przy placu ładunkowym (oba z nich prowadzą też do ramp). Ze stacji odchodziły 3 bocznice kolejowe - do zakładów Vulcan (na północnym-wschodzie), do zakładów Imextra (na południowym zachodzie) oraz do fabryki położonej po drugiej stronie ul. Starej. Obecnie wszystkie z nich są rozebrane, a ruch towarowy jest albo szczątkowy albo całkowicie zamarł. W obrębie stacji znajduje się wiadukt kolejowy (ul. Ołdrzychowska), przejazd kolejowy strzeżony (ul. Liberecka) i tuż obok niego przejście podziemne dla pieszych, na czas przejazdu pociągów. Semafory wszystkie są świetlne. Na stacji typowe dla czeskich kolei słupy oświetleniowe. (info: wasiukibic 5 IX 2015) Opis budynków: Okazały dworzec kolejowy - nadgryziony nieco zębem czasu ale czysty i zadbany, bez śladów wandalizmu. W środku kasa biletowa, toalety, kiosk i "Hospoda na NadrażI" - klimat rodem z lat 80. Dworzec częściowo przeznaczony na obsługę podróżnych, a częściowo na mieszkania. Obok dworca stoi jeszcze niepozorny budyneczek kolejowy (w tym samym sznycie, co dworzec) i z drugiej strony dwa magazyny kolejowe. Na obydwu wyjazdach ze stacji ustawione są nastawnie; St1 w stronę Liberca (jednocześnie strażnica przejazdowa) i St2 w stronę Zittau. Na towarowej części stacji stoi opuszczony i zdewastowany budyneczek wagi wagonowej. (info: wasiukibic 5 IX 2015) |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Państwo: | Czechy | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | wiata nad peronem | |
| semafory: | świetlne | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | czynna | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
| wieża wodna: | nie ma, być może była | |
| perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 2 |
|
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| Hrádek nad Nisou – Zittau (346) | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Hrádek nad Nisou
Ogólnopolska Baza Kolejowa