Szklarska Poręba Huta
Ostatnia zmiana: 2025-03-11
Opis ogólny |
---|
2019-01: Od stycznia 2018 roku przystanek osobowy jest wyposażony w nowy peron, którego wysokość dostosowano do kursującego taboru oraz postawiono wiatę dla podróżnych, wiatę na rowery i wykonano parking na trzy samochody. Powstanie tu duży parking dla turystów w celu odciążenia Polany Jakuszyckiej. (info: Ryszard Przeździecki) Przed wojną (i być może także po) na stacji istniała także obrotnica. (info: Filip Waklowiak, 2007-11-18). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, niezdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: |
adaptowany do innych celów Przedstawiony na zadęciach budynek był przeznaczony dla obsługi drużyn trakcyjnych (noclegownia). Budynek stacyjny jest usytuowany w odległości ok. 300m w kierunku Szklarskiej Poręby Górnej. (info: Roman) |
|
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | mała wiata przystankowa | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | dysponująca w budynku dworca zlikwidowana | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 1 Krawędzie peronowe: 1 |
|
kody: | IBNR:6447 | |
inne budynki: | Do 1928 roku była tu obrotnica lokomotyw. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
30,050 | Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna (– Harrachov) (311/590) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Darek Nowak
(2020-01-16 22:39:08)
Będzie latem 10 - ta rocznica przywrócenia linii do ruchu.
-
#2
Michael
(2020-12-22 18:03:14)
Pewnie wszystkie stare słupy wycieli przy modernizacji linii?
-
#3
(odp. na #2)
Łukasz Rodziewicz-Rusztecki
(2022-09-26 12:17:14)
Na równi stacyjnej pozostały tylko gniazda słupów ze śladami odcięcia. Zachowany jest jeden słup przy przejeździe koło Walońskiego Kamienia nad JKS w stronę Jakuszyc, podam kilomateraż póżniej.
-
#4
X. Piast II Chrobry
(2024-02-09 15:06:23)
Jak wynika z tego filmu w 36:35, było tu 5 torów bocznych+obrotnica, czyli nie taka mała stacyjka.
https://www.youtube.… -
#5
Łukasz Rodziewicz-Rusztecki
(2024-11-08 14:20:11)
Jeszcze a propos filmów, w których plenerami są okolice Szklarskiej Poręby.
Jeżeli ktoś z szanownych odwiedzających Bazę Kolejową jeszcze nie widział "Drogi na Zachód", to polecam dostępne na YT.
Mechanika gra K. Opaliński, znany z Człowieka Na torze (Orzechowski).
https://youtu.be/18j…
Jest scena wjazdu na stację Szklarską Porębę Hutę (zakręt od strony Białej Doliny). -
#6
Błażej Kopka
(2024-11-08 15:54:08)
Dla ścisłości - Mechanik Kazimierz Opaliński :)
-
#7
Łukasz Rodziewicz-Rusztecki
(2024-11-16 09:58:57)
W nawiązaniu do moich ostatnich zdjęć i faktu, że stał tam przynajmniej jeden żuraw wodny, co jest pokazane na zdjęciu
https://polska-org.p…, należałoby uzupełnić opis w danych podstawowych stacji, że było tam zasilanie (najpewniej grawitacyjne) w wodę ze studni/zbiornika lub ujęcia wody.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Szklarska Poręba Huta