OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Szklarska Poręba Huta

Ostatnia zmiana: 2025-03-11

Opis ogólny
2019-01: Od stycznia 2018 roku przystanek osobowy jest wyposażony w nowy peron, którego wysokość dostosowano do kursującego taboru oraz postawiono wiatę dla podróżnych, wiatę na rowery i wykonano parking na trzy samochody. Powstanie tu duży parking dla turystów w celu odciążenia Polany Jakuszyckiej. (info: Ryszard Przeździecki)

Przed wojną (i być może także po) na stacji istniała także obrotnica. (info: Filip Waklowiak, 2007-11-18).
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: adaptowany do innych celów
Przedstawiony na zadęciach budynek był przeznaczony dla obsługi drużyn trakcyjnych (noclegownia). Budynek stacyjny jest usytuowany w odległości ok. 300m w kierunku Szklarskiej Poręby Górnej. (info: Roman)
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: kształtowe zlikwidowane
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: nie ma i nie było
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: zlikwidowana lub nieczynna
nastawnie, strażnice, posterunki: dysponująca w budynku dworca zlikwidowana
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
kody: IBNR:6447
inne budynki: Do 1928 roku była tu obrotnica lokomotyw.
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  30,050 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna (– Harrachov) (311/590)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Darek Nowak (2020-01-16 22:39:08)
    Będzie latem 10 - ta rocznica przywrócenia linii do ruchu.
  • #2 Michael (2020-12-22 18:03:14)
    Pewnie wszystkie stare słupy wycieli przy modernizacji linii?
  • #3 (odp. na #2) Łukasz Rodziewicz-Rusztecki (2022-09-26 12:17:14)
    Na równi stacyjnej pozostały tylko gniazda słupów ze śladami odcięcia. Zachowany jest jeden słup przy przejeździe koło Walońskiego Kamienia nad JKS w stronę Jakuszyc, podam kilomateraż póżniej.
  • #4 X. Piast II Chrobry (2024-02-09 15:06:23)
    Jak wynika z tego filmu w 36:35, było tu 5 torów bocznych+obrotnica, czyli nie taka mała stacyjka.
    https://www.youtube.…
  • #5 Łukasz Rodziewicz-Rusztecki (2024-11-08 14:20:11)
    Jeszcze a propos filmów, w których plenerami są okolice Szklarskiej Poręby.
    Jeżeli ktoś z szanownych odwiedzających Bazę Kolejową jeszcze nie widział "Drogi na Zachód", to polecam dostępne na YT.
    Mechanika gra K. Opaliński, znany z Człowieka Na torze (Orzechowski).
    https://youtu.be/18j…
    Jest scena wjazdu na stację Szklarską Porębę Hutę (zakręt od strony Białej Doliny).
  • #6 Błażej Kopka (2024-11-08 15:54:08)
    Dla ścisłości - Mechanik Kazimierz Opaliński :)
  • #7 Łukasz Rodziewicz-Rusztecki (2024-11-16 09:58:57)
    W nawiązaniu do moich ostatnich zdjęć i faktu, że stał tam przynajmniej jeden żuraw wodny, co jest pokazane na zdjęciu
    https://polska-org.p…, należałoby uzupełnić opis w danych podstawowych stacji, że było tam zasilanie (najpewniej grawitacyjne) w wodę ze studni/zbiornika lub ujęcia wody.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Szklarska Poręba Huta

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...