Zagrodno
Ostatnia zmiana: 2024-01-10
Opis ogólny |
---|
Opis budynków: budynek stacyjny jest w górnej części zamieszkany lecz od strony peronów jest trochę zaniedbany i zdemolowany. Na torach wyrosły bujne drzewa i chaszcze które tak pokryły torowisko że wcale go nie widać (info: Jarosław Lizak) zdjęcie wieży: http://wroclaw.hydral.com.pl/57957,foto.html (info: Bartek, 13-11-2009) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, niezdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): | nie ma i nie było | |
kasa/biletomat: | zlikwidowana | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | dysponująca w budynku dworca zlikwidowana | |
wieża wodna: | nieużywana zdewastowana | |
perony: |
perony: 0 (były 2) krawędzie peronowe: 0 (były 2) |
|
kody: |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
8,076 | Złotoryja – Rokitki (316) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
wasiukibic
(2023-01-08 21:45:38)
1. Na wysokości dworca, krawędzie peronowe na długości kilkunastu metrów zostały rozebrane, a na ich miejscu postawiono jakąś mobilną wieżę nadawczo-odbiorczą.
2. Na północ od Zagrodna, na wysokości dawnego PGRu w Modlikowicach natrafiłem na coś takiego: https://www.google.p… Pozostałości wiaduktu. Sprawdzałem na mapach z lat 30. ale nie ma tam zaznaczonej żadnej bocznicy odchodzącej od toru szlakowego, ani kolejki folwarcznej. Może jakaś starsza sprawa, a może to była droga łącząca folwark z polami, bez konieczności robienia ostrego zjazdu/wjazdu na drogę publiczną? -
#2
(odp. na #1)
Paweł Skup
(2023-01-08 22:16:22)
Wszystko wskazuje na to, że to wiadukt łączący dwie części dużego gospodarstwa, co by nie trzeba było jeździć dookoła, jak zresztą piszesz. I nie o drogę publiczną chodzi lecz o wąwóz. Jeśli był tam jakiś tor, to bez znaczenia strategicznego :)
Natomiast ~700 metrów od stacji Zagrodno w stronę Złotoryi od toru głównego odchodzi na wschód bocznica, której ślad urywa się w Łukaszowie/Seifersdorf. Jeszcze nic o niej nie wiem, oprócz odnalezienia śladu lidarowego oraz artefaktów na mapie topograficznej 1:10k GUGiK.
Edit: Już wiem. Lotnisko niemieckie a potem radzieckie. https://www.polot.ne…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Zagrodno