Kłodzko Miasto
Ostatnia zmiana: 2025-08-16
Opis ogólny |
---|
Mimo, że używany jest tylko jeden peron i dwa tory dworzec Kłodzko Miasto zajmuje sporą powierzchnię. Tuż przed II wojną światową Niemcy rozpoczęli rozbudowę dworca. Wybudowano wówczas dwa dodatkowe perony (razem są trzy) przykryte drewnianymi wiatami (nie zachowanymi do naszych czasów) oraz dwa przejścia podziemne: szersze dla pasażerów (używane do dziś) oraz węższe dla obsługi technicznej dworca (obecnie zamurowane). W latach siedemdziesiątych XX wieku w związku z modernizacją infrastruktury komunikacyjnej na pl. Jedności powrócono do niemieckich planów rozbudowy dworca. Wybudowano wówczas m. in. przyczółki na dodatkowy wiadukt nad jezdnią oraz betonowy "pomost" na prowadzący na niego trzeci tor. Prace jednak wkrótce wstrzymano, tłumacząc ich zaniechanie względami finansowymi oraz (w przypadku prowadzenia dalszych prac) koniecznością wyburzenia zabytkowego budynku PKS. (info: Romix, 2005-11-21) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | nie ma i nie było | |
budynki dworcowe: |
Od początku XX wieku istniał niewielki budynek dworcowy (zlokalizowany przy pl. Jedności) z poczekalnią, kasami oraz bezpośrednim połączeniem ze schodami na peron. W 1974 roku został wyburzony w związku z poszerzaniem jezdni w miejscu łączenia się ul. ul. Połabskiej i Grunwaldzkiej z pl. Jedności. Obecnie kasy mieszczą się w niewielkim budynku na peronie. (info: Romix, 2005-11-21) Był (jak w opisach wyżej), ale obecnie nie istnieje. |
|
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: |
wiaty nad peronami; Na peronie była kiedyś także drewniana wiata (potem zastąpiona obecną, betonowo-metalową).(Info: Olek Leicht, Sergiusz Straszyński) |
|
semafory: | świetle | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Schody ruchome: brak; Windy: czynne; Przejście podziemne: czynne; Przejście nadziemne: brak. |
|
kasa/biletomat: |
Kasa: zlikwidowana w 2016 r; Biletomat: czynny. |
|
nastawnie, strażnice, posterunki: | "KM" - czynna. | |
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 2; Krawędzie peronowe: .2 |
|
kody: |
EPA:5100445 HAFAS:5101567 IBNR:6191 |
|
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: megafony,zegary; Statyczna: gabloty, peronowe tablice małe i duże. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
95,216 | Wrocław Główny – Międzylesie – (Lichkov) (276/481) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Darek Nowak
(2020-02-07 15:02:09)
Po zakończeniu remontu przystanek kolejowy Kłodzko Miasto będzie stacją.
https://stooq.pl/n/?… -
#2
Łukasz Kiąca
(2020-07-19 10:48:30)
Galeria prezentująca postęp prac przy przebudowie przystanku Kłodzko Miasto i podniesienia go do rangi stacji. Rozbudowę przystanku planowano zarówno w latach 30-tych jak i 70-tych XX w. kiedy to wyburzono budynek dworca i wybudowano wówczas m.in. przyczółki na dodatkowy wiadukt nad jezdnią na prowadzący na niego trzeci tor. W końcu peron 2, do którego tyle razy się zabierano doczeka się realizacji.
https://polska-org.p… -
#3
Rafał
(2021-02-02 02:28:10)
W lutym 2021 przystanek awansował do rangi stacji.
-
#4
(odp. na #3)
wasiukibic
(2021-06-12 20:53:15)
Dziś miałem okazję naocznie przekonać się, jak bardzo była to potrzebna dla Kłodzka i całej Kotliny inwestycja. Choć brak tu jest centrum przesiadkowego z prawdziwego zdarzenia, przydałby się dworzec z poczekalnią i kasą, to jednak możliwość minięcia się/wyprzedzenia pociągów, urządzenia kilkuminutowego postoju, zorganizowanie przesiadek w centrum miasta, odstawienie składu na bocznicę, to coś, czego od dawna tu brakowało. Kłodzko Główne jest "Główne" tylko z nazwy i nie jest w żaden sposób atrakcyjne dla pasażerów, czy turystów, a przez tyle lat byli oni często skazani na drałowanie przez całe miasto na składy do Wałbrzycha czy Wrocławia. W dodatku jest możliwość budowy kolejnych torów odstawczych, czy nawet peronu, w razie reaktywacji przewozów pasażerskich do Stronia Śląskiego. Oczywiście, nie obyło się bez hejtu na necie, że po co druga stacja w odległości 2 km od poprzedniej, na co wydawać niepotrzebnie kasę, jak jest tyle ważniejszych inwestycji w regionie (wiadomo jaka szczególnie ;) ). Życzyłbym sobie, że te wszystkie z zada wyciągnięte mądrości zostały wykasowane, szczególnie z portali branżowych, ale chyba się nie doczekam.
-
#5
(odp. na #4)
X. Piast II Chrobry
(2024-08-08 19:02:16)
Czy jest znany koszt tej przebudowy, bo chyba w granicach 100 mln?
-
#6
X. Piast II Chrobry
(2024-08-09 15:44:41)
Tu pisze że koszt inwestycji miał wynieść 60 mln.
https://www.bazakole… -
#7
X. Piast II Chrobry
(2024-12-16 13:17:42)
Pierwsze Pociągi IC Baltic Express w Kłodzku 15.12.2024r. https://www.youtube.…
Relacja z Trójmiasta: https://www.trojmias… -
#8
Jakubek
(2025-01-14 16:15:34)
Istnieje biletomat na stacji.
-
#9
Tommt
(2025-07-12 20:17:55)
(odp. na #7) Ciekawe jest to, że Czesi napisali nazwę miasta Wrocław (które należało do Czech) po polsku, a Gdynia po czesku.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Kłodzko Miasto