Bystrzyca Górna
Ostatnia zmiana: 2025-08-19
| Opis ogólny |
|---|
|
Na tabliczce widnieje opis Stacji: W czerwcu 1904 r. zakończono profilowanie placu dworcowego i rozpoczęto budowę prostego, drewnianego dworca. Dworzec wykonany analogicznie jak na stacji Bystrzyca Dolna, w okresie późniejszym został rozbudowany o wschodnie, niższe skrzydło w takiej samej konstrukcji oraz wiatę peronową zwartą z dworcem od zachodu. Skład oraz rozmieszczenie obiektów stacji było nieco bogatsze niż stacji w Bystrzycy Dolnej. Zrealizowana jako posterunek ruchu posiadała choćby wagę towarową. Zdecydowanie mniejsza była natomiast odprawa pasażerów oraz towarów. W 1905 r. sprzedano nieco ponad 8 tys. biletów, odprawiając zaledwie około 1000 wagonów, w 1929 r. sprzedano około 10 tys. biletów, odprawiając około 2 tys. ton towarów. W latach 90. stacja została rozebrana i wywieziona. Ksawery Jakubek (2025-08-19) |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | dolnośląskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
| semafory: | nie ma, być może były | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
| kasa/biletomat: | nie ma, być może była | |
| nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
| wieża wodna: | nie ma i nie było | |
| perony: | ||
| kody: | ||
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 65,828 | Świdnica Kraszowice – Jedlina Zdrój (266) | ||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
wasiukibic
(2023-09-10 22:05:22)
Jakoś w drugiej połowie lat 90. linia kolejowa (obecna) 266 była bohaterką krótkiego reportażu w Telexpressie, jako przykład upadku kolei na Dolnym Śląsku. Reporterzy byli z kamerą właśnie w Bystrzycy Górnej, przy popadającym w ruinie dworcu. Padło wtedy info o kradzieży zabytkowego zegara dworcowego. Niestety, nie mogę odnaleźć tego w archiwum TVP.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Bystrzyca Górna
Ogólnopolska Baza Kolejowa