Nowogród Osiedle
Ostatnia zmiana: 2025-08-01
| Opis ogólny |
|---|
|
Opis ogólny: W sieciowym rozkładzie jazdy pociągów PKP na sezon 1.06.1986-30.05.1987 (w tabeli nr 356) podana jest nazwa Krzystkowice na 30 km (licząc z Zielonej Góry do Żar, za Bogaczowem, Nowogrodem Bobrzańskim, a przed Bieniowem). W analogicznym rozkładzie na sezon 27.05.1990-30.05.1992, też na 30 km, jest już nazwa Nowogród Osiedle (zamiast Krzystkowic). Na "Mapie kolejowej Polski", wydanej pod patronatem PKP w maju 1999 r. (wydanie pierwsze) przez wydawnictwo Pietruska & Partner sp. z o.o. Wydawnictwo Produktów Kartografii Digitalnej z Poznania, pokazano i kolejno opisano nazwami stacje (z Zielonej Góry w kierunku Żar, za Bogaczowem) Nowogród Osiedle, Nowogród Bobrzański, Krzystkowice, Dąbrowiec itd. Do wyjaśnienia pozostaje, czy to jest błąd wydawcy, czy rzeczywiście były odrębne stacje Krzystkowice i Nowogród Osiedle. (info: Andrzej Wysocki, 2005-07-13) --- W 1988 roku wieś Krzystkowice została połączona z wsią Nowogród Bobrzański i tak powstało miasto Nowogród Bobrzański z dwiema stacjami: Nowogród Bobrzański (km 27) i Nowogród Osiedle (km 29, dwaniej Krzystkowice). Od stacji odgałęziają się bocznice do Elewarru i Jednostki Wojskowej. (info: Szymon Goździk, 2005-09-16) Opis infrastruktury: Dwa perony jednokrawędziowe o długości ponad 200 m: 1 - dł. 210 m, obsługiwany przez tor 1 i 2 - dł. 215 m, obsługiwany przez tor 3. (info: Serg, 12-03-2011). Uruchomienie pierwszych semaforów świetlnych w dniu 8 stycznia 2025 roku. |
| Dane tabelaryczne | ||
|---|---|---|
| Województwo: | lubuskie | |
| dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
| budynki dworcowe: | adaptowany do innych celów | |
| budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
| zadaszenie peronów: | Małe wiaty przystankowe | |
| semafory: | świetlne i kształtowe | |
| dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Schody ruchome: brak; Windy: brak; Przejście podziemne: brak; Przejście nadziemne: brak. |
|
| kasa/biletomat: |
Kasa: zlikwidowana lub nieczynna; Biletomat: brak. |
|
| nastawnie, strażnice, posterunki: |
NO od strony Bieniowa NO1 od strony Zielonej Góry |
|
| wieża wodna: |
Wieża stała u zbiegu torów do elewatora i linii Żary – Zielona Góra. Była to konstrukcja drewniana, na planie ośmiokąta foremnego. Wieża posiadała zbiornik o pojemności 25 m3. Wybudowano ją w roku 1935, a rozebrano w latach 90 XX wieku. info: Bolesław Wojtyniak |
|
| perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 3 |
|
| kody: |
EPA:5100534 HAFAS:5102494 IBNR:7315 |
|
| informacja pasażerska: |
Dynamiczna: brak; Statyczna: gabloty, peronowe tablice duże. |
|
| inne budynki: | Magazyn | |
| Linie przechodzące przez stację | |||
|---|---|---|---|
| [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
| 29,854 | Zielona Góra Główna – Żary (370) | ||
| Nowogród Bobrzański Osiedle – bocznice | |||
| Stan linii « Pokaż/ukryj | |
|---|---|
| ruch pasażerski i towarowy | |
| ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
| ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
| ruch towarowy i turystyczny | |
| ruch pasażerski | |
| ruch towarowy | |
| ruch pasażerski sezonowy | |
| ruch pasażerski weekendowy | |
| ruch turystyczny | |
| ruch drezynowy | |
| nieczynna | |
| nieprzejezdna | |
| rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
| rozebrana | |
| w budowie/nie ukończona | |
| projektowana/nie zrealizowana | |
| brak danych | |
| odcinek jeszcze nie powstał | |
| linia wielotorowa | |
| | | linia zelektryfikowana |
| Nazwa | punkt czynny |
| Nazwa | punkt nieczynny |
| Nazwa | punkt zlikwidowany |
| węzeł lub odejście torów | |
| galeria | |
| Znajdź stacje w pobliżu |
|---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Anonimowy
(2024-11-11 15:57:30)
Plac ładunkowy od strony silosów Elewarr jest dość często wykorzystywany. Sam Elewarr nie korzysta aktualnie z kolei, choć infrastruktura jest zadbana.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Nowogród Osiedle
Ogólnopolska Baza Kolejowa