Rawicz
Ostatnia zmiana: 2025-06-08
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Przed wojną polska stacja graniczna. Stacja zostanie gruntownie przebudowa w ramach modernizacji linii nr 271. (info: Mateusz Borowiak, 23-06-2010) Opis infrastruktury: Wszystkie perony są niskie. W stanie dobrym, ale miejscami mocno zarośnięte. Peron 1 długości 350 metrów, peron 1a długości 70 metrów, pozostałe po 300 metrów. Przejście podziemne w złym stanie, zdewastowane. Dwie wagi wagonowe w torach 16a i 26. Waga wozowa w ruinie. Dodatkowo na stacji znajduje się skrajnik i rozebrana obrotnica. (info: Mateusz Borowiak, 23-06-2010) Opis budynków: Lokomotywownia według inwentarza z 1.01.1989 roku była zaznaczona jako wagonownia 2 klasy. Dane wg książki Henryka Zięby "Monografia Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych w Poznaniu 1945 - 1992" wyd. drukarnia Kolejowa rok: 1993 (info: Anonymus, 2004-10-05) Budynek stacyjny w stanie dobrym. Budynek ekspedycji towarowej w ruinie. Pozostałości po rozebranej hali wagonowni widoczne koło wieży wodnej. (info: Mateusz Borowiak, 23-06-2010) Wszystkie nieużywane budynki otrzymały napisy sprayem: "Budynek do rozbiórki, wyłączony z eksploatacji". Odmalowano semafory przy torach 6,8. (info: mikrobart, 01-05-2011) - (04.08.20) trwa przebudowa stacji, peron nr 1 i tor przy nim nieczynne. Czynny wyłącznie peron nr 2 przy którym następuje krzyżowanie pociągów. Przejazd kolejowy w ciągu ul. Piłsudskiego zlikwidowany, trwa budowa tunelu pod torami - wylana już jest płyta betonowa. https://goo.gl/maps/nffxo6AWmaqx9gkQ7 Po torze początkowym "Kobylinki" nie został nawet już ślad, oprócz betonowego kozła. Dworcowa strefa udogodnień: automat z napojami i przekąskami, ładowarka do urządzeń mobilnych, paczkomat. |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | wielkopolskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki dworcowe: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
budynki obsługi taboru: | Lokomotywownia: była, ale obecnie już nie istnieje. | |
zadaszenie peronów: | Wiata nad peronem | |
semafory: | świetlne | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Schody ruchome: brak; Windy: czynne; Przejście podziemne: czynne; Przejście nadziemne: brak. |
|
kasa/biletomat: |
Kasa: czynna; Biletomat: czynny. |
|
nastawnie, strażnice, posterunki: |
"Ra" od strony Żmigrodu/Miejskiej Górki (dawna "Ra1"); "Ra1" od strony Bojanowa/Wąsosza zlikwidowana. |
|
wieża wodna: |
180 m na południe od budynku dworca, pomiędzy torami, a ul. Dworcową, znajdowała się wieża wodna na planie prostokąta. W 2014r. (lub 2015r.) została rozebrana (info: Przemysław Warczyński, 2020-07-18). wieża wodna stoi ok. 320 m na pn-wsch od budynku dworca pomiędzy torami a ul. Sportową przy skrzyżowaniu z ul. Saperską, podobna wieża stoi przy stacji Skokowa, grudzień 2013 r., Bolesław Wojtyniak (info: Bolesław Wojtyniak, 14-12-2013). |
|
perony: |
Perony: 2 (były 3) Krawędzie peronowe: 3 (było 6) |
|
kody: |
EPA:5100268 HAFAS:5100202 IBNR:171 |
|
informacja pasażerska: |
Dynamiczna: wyświetlacze, megafony, zegary; Statyczna: gabloty, peronowe tablice starego wzoru. Tablice dworcowe. |
|
inne budynki: | Magazyny. |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
63,062 | Wrocław Główny – Poznań Główny (271) | ||
33,186 | Kobylin – Legnica Północna (362/382) | ||
Rawicz – bocznice |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
Łukasz Kiąca
(2018-03-05 09:46:59)
Link do schematu stacji wg stanu na rok 2010.
http://www.jelenia.r… -
#2
Łukasz Kiąca
(2018-03-07 09:46:50)
Na terenie po zapleczu technicznym ma powstać nowy dworzec PKS.
-
#3
(odp. na #2)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-08-05 11:46:42)
Już jest ale nie dworzec a parking dla autobusów firmy Milla.
Cała stacja jest źle zaprojektowana, bo powinien być jeszcze 1 peron dwukrawędziowy, by umożliwić z niego start pociągów KD do Wrocławia oraz Polregio do Poznania. -
#4
(odp. na #3)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-11-11 23:26:05)
Z dwóch nowych peronów i przebudowanego przejścia pod torami korzystać mogą podróżni na stacji w Rawiczu – podała spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Czytaj więcej: http://inforail.pl/t… -
#5
(odp. na #3)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-06-14 23:56:59)
Albo tak jak dzisiaj gdy PR opózniony ze Strzelina 15 minut przyjechał do Wrocka i w Rawiczu tak samo.
Gdyby był dodatkowy peron 2-u krawędziowy nie byłoby problemu z przesiadką w takim przypadku.
A tak PR z Rawicza do Poznania blokował tor główny nr 1 i trzeba było przechodzić w tempie tunelem do niego.
Ponadto skończyła się budowa tunelu drogowego w ul. Piłsudskiego, linie są wymalowane, w każdej chwili może być uruchomiony. -
#6
(odp. na #5)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-07-09 13:41:15)
Tunel w ciągu ul. Piłsudskiego do Masłowa jest już czynny od napewno 30.06 br.
-
#7
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-01-01 19:01:33)
Mężczyzna wpadł dzisiaj o 14 pod pociąg, miał więcej szczęścia niż rozumu.
https://epoznan.pl/n… -
#8
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-02-21 22:19:01)
Rawicz to faktycznie Krwawicz, gdyż krew leje się tu na kolei gęsto.
https://epoznan.pl/n… -
#9
Xiążę Piast II Chrobry
(2023-02-24 17:44:21)
Krwawicza cd: https://epoznan.pl/n…
"Zmarł jeden z pracowników obsługi pociągu.
Około godziny 9 w piątek służby zostały zawiadomione, że jeden z pracowników obsługi pociągu towarowego potrzebuje pilnej pomocy medycznej. Pociąg zatrzymał się w miejscowości Sarnowa. Do przyjazdu karetki pracownicy obsługi pociągu prowadzili resuscytację krążeniowo-oddechową. Następnie działania przejął zespół ratownictwa medycznego. 63-letniego pracownika kolei nie udało się uratować."
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Rawicz