Wrocław Główny
Ostatnia zmiana: 2020-10-18
Opis ogólny |
---|
Największa stacja na Dolnym Śląsku, a jego hala chyba w całej Polsce. Obecny budynek powstał w latach 1855-1857 i pierwotnie torowisko było tam, gdzie obecnie hala kasowa. Na początku XX w (1899-1904) wybudowano obecną halę peronową i przeniesiono tory z poziomu ulicy na estakadę. Dnia 1 czerwca 2012 po ponad dwuletnim remoncie oddano do użytku całość dworca. Na ten czas remontu dworca głównego uruchomiono dworzec tymczasowy od strony PKS. Remontowane są jednocześnie niektóre perony i przejścia podziemne. (info: Karol Romaniuk, 04-08-2010). |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | dolnośląskie | |
dodatkowe tory: | są, zdatne do eksploatacji | |
budynki: | używany zgodnie z przeznaczeniem | |
lokomotywownia: | używana | |
zadaszenie peronów: | hala dworcowa | |
semafory: | świetlne | |
przejście nadziemne/podziemne, windy: |
Przejście podziemne: czynne Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | czynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | jest, stan zewnętrzny dobry, wewnętrzny - nierozpoznany | |
perony: |
Perony 1-4 w hali, 5 pod jej dachem, ale już poza ścianami, peron 6 odkryty, od strony ul. Suchej. Perony 5-6 są jednokrawędziowe, 1-4 – dwu. Peron 5 posiadał od wschodu krótką drugą krawędź. Była ona używana do lat 90 XX wieku oraz około 2011 roku, w czasie remontu stacji (remont innych torów przy peronach i peronów wymusił jej przywrócenie), obecnie zlikwidowana. |
|
kody: |
EPA:5100143 HAFAS:5100069 IBNR:248 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
181,041 | Bytom – Wrocław Główny (132) | ||
0,000 | Wrocław Główny – Poznań Główny (271) | ||
0,000 | Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822) | ||
0,000 | Wrocław Główny – Międzylesie – (Lichkov) (276/481) | ||
0,000 | Wrocław Główny – Jedlina Zdrój (285) | ||
5,552 | Wrocław Brochów WBB – Wrocław Główny (763) | ||
Wrocław Główny – bocznice i tory stacyjne |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Stacje w pobliżu | |
---|---|
Wrocław Górnośląski (woj. dolnośląskie) | 0,61 km |
Wrocław. Inne obiekty kolejowe (woj. dolnośląskie) | 1,31 km |
Wrocław Świebodzki (woj. dolnośląskie) | 2,15 km |
Wrocław Marchijsko-Dolnośląski (woj. dolnośląskie) | 2,36 km |
Grabiszyn D-F (woj. dolnośląskie) | 2,44 km |
Wrocław Dworzec Miejski Prawego Brzegu Odry (woj. dolnośląskie) | 2,44 km |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#27
(odp. na #26)
wasiukibic
(2021-12-07 19:33:20)
Pierwszy pociąg to jakiś zgniły kompromis, dla szkolorzy za wcześnie, dla pracowników - zbyt późno.
-
#28
Mszkl
(2021-12-07 20:49:53)
A przy okazji taki ten rozkład..."nietaktowny" :-)
-
#29
(odp. na #27)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-12-07 21:41:40)
Ten rozkład powinien być "odwrócony" wg mnie, tzn. zamienione wzajemnie godziny odjazdu ze stacji początkowych.
Ale tu chyba problemem jest miejsce bazowania taboru. -
#30
(odp. na #26)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-02-19 05:42:17)
Niech ktoś mnie sprawdzi bo chyba "znikł" od nowego roku bilet weekendowy w Intercity.
Przynajmniej ja nie moge znależć tej oferty. - #31 (odp. na #30) wasiukibic (2022-02-19 12:11:37)
-
#32
(odp. na #31)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-03-06 19:53:03)
Dzięki.
W nagrodę info jak można odszukać ślady po zapomnianych bocznicach z filmu na YT od 6"10s: https://www.youtube.… -
#33
(odp. na #31)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-03-15 21:54:55)
Remonty PKP i nowy rozkład jazdy Kolei Dolnośląskich. Wrócą też połączenia sezonowe.
https://gazetawrocla… -
#34
(odp. na #27)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-04-05 14:52:02)
Zwiększenie pracy przewozowej na kolei: https://raportkolejo…
-
#35
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-04-11 16:51:27)
Koleje Dolnośląskie ponownie uruchomią sezonowe połączenia do czeskiego Skalnego Miasta
https://stooq.pl/n/?… -
#36
Adolf Nowak de Piaskowski
(2022-04-20 14:11:26)
MI: Program Kolej+ do 2028 r. obejmie budowę i modernizację ponad 1,2 tys. km linii.
https://stooq.pl/n/?…
[Dodaj nowy komentarz]
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane
jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Wrocław Główny