Przecław Szprotawski
Ostatnia zmiana: 2024-05-24
Opis ogólny |
---|
Opis ogólny: Sam kupowałem tam bilety, w tym właśnie nieistniejącym już budynku. (info: Dariusz Kisielewicz, 2007-05-07) Opis infrastruktury: Obecnie dawny przystanek kolejowy nie jest używany w związku z brakiem ruchu pasażerskiego na odcinku Niegosławice - Głogów. Zniknęła tablica z nazwą przystanku, a sam peron powoli zarasta trawą. Używany jest tylko 1 tor główny, po bocznym pozostały ślady na przejeździe kolejowym. (info: kysiek, 2007-11-18) --- Kiedyś były 2 perony zewnętrzne z racji tego, że linia Głogów - Żagań była dwutorowa. (info: shaggy, 2005-11-11) |
Dane tabelaryczne | ||
---|---|---|
Województwo: | lubuskie | |
dodatkowe tory: | rozebrano | |
budynki dworcowe: | był, ale już nie istnieje | |
budynki obsługi taboru: | nie ma i nie było | |
zadaszenie peronów: | nie ma i nie było | |
semafory: | świetlne i/lub kształtowe zlikwidowane | |
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): |
Przejście podziemne: nie ma i nie było Przejście nadziemne: nie ma i nie było |
|
kasa/biletomat: | zlikwidowana lub nieczynna | |
nastawnie, strażnice, posterunki: | ||
wieża wodna: | nie ma i nie było | |
perony: |
Perony: 2 Krawędzie peronowe: 2 |
|
kody: | IBNR:7403 |
Linie przechodzące przez stację | |||
---|---|---|---|
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem] | |||
306,415 | Łódź Kaliska – Zasieki (14) |
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
brak danych | |
odcinek jeszcze nie powstał | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Znajdź stacje w pobliżu |
---|
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
-
#1
wasiukibic
(2020-03-22 01:07:26)
Przykład kompletnie nietrafionej lokalizacji przystanku kolejowego, daleko od wsi, mimo że wystarczyło przesunąć peron 1,5 - 2 km na zachód, gdzie pociągi przejeżdżały obok zabudowań. Lepiej było jednak przez dziesiątki lat po wojnie konserwować ten patologiczny stan rzeczy, co w pewnym momencie spowodowało odpływ podróżnych. Kolejny przykład na to, że rządzenie koleją regionalną z poziomu Warszawy to kompletnie nietrafiony pomysł.
-
#2
Sławomir Kurek
(2021-08-12 21:31:12)
Wasiu - sporo takich przykładów nietrafionej lokalizacji jest na linii 303. Ostatnio często tam jeździłem: Rudziny, Wilkowiska, Wysoka Szprotawska, Jakubowo Lubińskie - wszędzie kilometr albo dalej od skraju wsi. Linie oczywiście zlikwidowana i rozebrana
-
#3
krzysiek
(2021-12-08 14:18:11)
Wychodzi na to, że przynajmniej przystanek, a dawniej stacja Przecław Szprotawski prawdopodobnie był tak zlokalizowany, by służyć do obsługi kilku okolicznych miejscowości tj. Starej Jabłony, Nowej Jabłony, Nowego Dworu i tytułowego Przecławia. Podobnie było na 303 z Wilkocinem, który miał pewnie służyć Wilkocinowi i Wysokiej, bo przystanek Wysoka Szprotawska powstał z tego, co się orientuję później (nie razem z budową linii). Dzisiaj lokalizacja p.o. Przecław Szprotawski w obecnym miejscu nie ma większego sensu, lepiej byłoby wybudować przystanek koło Przecławia i ewentualnie drugi w okolicy wsi Nowa Jabłona i Nowy Dwór. Oczywiście rozważania są czysto teoretyczne, gdyż linia nie służy potrzebom pasażerskim i chyba szybko ten stan rzeczy się nie zmieni.
-
#4
Wojewoda82
(2025-05-08 19:07:15)
Może nie trzeba stawiać kreski na przystanku Przecław, choć oczywiście obecna lokalizacja przystanku jest bardzo kiepska. DSDiK odbudowuje linię 303 do Przemkowa, a to już niewiele, aby pójść dalej do LK 14. Obecnie właścicielem działki po linii 303 od granicy DŚ do LK14 są Niegosławice. UMWD zabiega o przekazanie działki celem odbudowy linii kolejowej.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Przecław Szprotawski