OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Luboń koło Poznania (galeria)

Ostatnia zmiana: 2022-02-15

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 2000 a 2005)
opis ⇵
Obraz
fot. Slavoy (2006-09-02)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (2013-06-30)
opis ⇵
Obraz
fot. irek (2014-01-30)
opis ⇵
Obraz
fot. irek (2014-01-30)
opis ⇵
Obraz
fot. irek (2014-12-27)
opis ⇵
Obraz
fot. Michał Sosnowski (2018-09-05)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Darek Nowak (2020-04-10 02:21:16)
    Nikt nie pisze ale kiedyś, na północ od Lubonia aż do Dębca była duża stacja postojowa dla "pasażerów": https://goo.gl/maps/…
    Miała z dojazdami 2,5 km długości i dochodziłą aż do przejazdu w ul. Opolskiej w Poznaniu gdzie było mnóstwo rozjazdów, m. in. z łącznicy 802 dla pociągów towarowych do Poznania Głównego Towarowego.
    Tu widać resztki torów dla łącznicy towarowej z Dębca do Głównego, po prawej stronie zdjęcia (dzisiaj już rozebrane razem z kładką):
    https://www.bazakole…

    Notabene, łącznica towarowa odchodząca od 802 szła jak na foto póżniej lekko w górę obok linii "wrocławskiej", mijając dawny stadion "Lecha Poznań",
    a następnie za nim przechodziła bardzo szerokim wiaduktem nad linią "kluczborską".
    Wiadukt był szeroki gdyż z kolei na nim odchodziłą łącznica z Poz Towarowego do linii "berlińskiej".
    To był bardzo skomplikowany układ torowy.
    Gdy jechało się w kierunku Jarocina z ekipą a mechanik nie włączył świateł we wagonach, było dużo czasu by komuś zrobić "psikusa" po ciemku gdyż był to odcinek ok. 150 metrów w pseudo-tunelu: https://goo.gl/maps/…

    Sam wiadukt, ceglany, został rozebrany 3-4 lata temu przy okazji remontu linii do Kluczborka.
    Dzisiaj nie ma po nim już nawet przyczółków.
    W praktyce, cały szlak od południowej głowicy Lubonia do Mostu Dworcowego w Poznaniu długości 8 km był jednym, wielkim terenem kolejowym.
    Można to śmiało porównać do odcinka Brochów ul. Szkolna do Wro Głównego, tylko nie taki szeroki.
  • #2 Przemysław Warczyński (2020-05-25 09:21:37)
    Według opisu była tu wieża wodna. Czy ktoś mógłby wskazać gdzie się znajdowała? A może ktoś ma jej zdjęcia?
  • #3 Jędrek (2021-07-06 01:04:21)
    Wieża wodna była w okolicy ulicy Samotnej, niedaleko nastawni LuB i górki rozrządowej.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Luboń koło Poznania

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...