OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Luboń koło Poznania

Ostatnia zmiana: 2024-04-30

Opis ogólny
Stacja zdalnie sterowana z LCS Poznań II na stacji Poznań Główny, wyposażona w komputerowe urządzenia sterowania ruchem Ebilock 950.

Budynek w renowacji, kasa zamknięta (info: Simon van der Meer, 2 marca 2011).
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki dworcowe: używany zgodnie z przeznaczeniem
budynki obsługi taboru: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
dojście na perony (przejścia nad i podziemne, windy…): Przejście podziemne: czynne
Przejście nadziemne: nie ma i nie było
kasa/biletomat: czynna
nastawnie, strażnice, posterunki: Lu - nastawnia dysponująca/SKP, stanowisko lokalne
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: HAFAS:5102044
IBNR:7259
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  157,933 Wrocław Główny – Poznań Główny (271)  
  112,182 Sulechów – Luboń koło Poznania (357)  
  4,015 Poznań Starołęka PSK – Luboń koło Poznania (802)  
  Luvena S.A. – tory zakładowe  
  Luboń – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Inne punkty należące do stacji
Koniec LK 357
Luboń koło Poznania LuC
Znajdź stacje w pobliżu

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

  • #1 Darek Nowak (2020-04-10 02:21:16)
    Nikt nie pisze ale kiedyś, na północ od Lubonia aż do Dębca była duża stacja postojowa dla "pasażerów": https://goo.gl/maps/…
    Miała z dojazdami 2,5 km długości i dochodziłą aż do przejazdu w ul. Opolskiej w Poznaniu gdzie było mnóstwo rozjazdów, m. in. z łącznicy 802 dla pociągów towarowych do Poznania Głównego Towarowego.
    Tu widać resztki torów dla łącznicy towarowej z Dębca do Głównego, po prawej stronie zdjęcia (dzisiaj już rozebrane razem z kładką):
    https://www.bazakole…

    Notabene, łącznica towarowa odchodząca od 802 szła jak na foto póżniej lekko w górę obok linii "wrocławskiej", mijając dawny stadion "Lecha Poznań",
    a następnie za nim przechodziła bardzo szerokim wiaduktem nad linią "kluczborską".
    Wiadukt był szeroki gdyż z kolei na nim odchodziłą łącznica z Poz Towarowego do linii "berlińskiej".
    To był bardzo skomplikowany układ torowy.
    Gdy jechało się w kierunku Jarocina z ekipą a mechanik nie włączył świateł we wagonach, było dużo czasu by komuś zrobić "psikusa" po ciemku gdyż był to odcinek ok. 150 metrów w pseudo-tunelu: https://goo.gl/maps/…

    Sam wiadukt, ceglany, został rozebrany 3-4 lata temu przy okazji remontu linii do Kluczborka.
    Dzisiaj nie ma po nim już nawet przyczółków.
    W praktyce, cały szlak od południowej głowicy Lubonia do Mostu Dworcowego w Poznaniu długości 8 km był jednym, wielkim terenem kolejowym.
    Można to śmiało porównać do odcinka Brochów ul. Szkolna do Wro Głównego, tylko nie taki szeroki.
  • #2 Przemysław Warczyński (2020-05-25 09:21:37)
    Według opisu była tu wieża wodna. Czy ktoś mógłby wskazać gdzie się znajdowała? A może ktoś ma jej zdjęcia?
  • #3 Jędrek (2021-07-06 01:04:21)
    Wieża wodna była w okolicy ulicy Samotnej, niedaleko nastawni LuB i górki rozrządowej.
  • #4 Błażej Kopka (2024-06-24 01:49:09)
    Znalazłem informacje o istnieniu linii/bocznicy od terenów kolejowych wzdłuż ulicy Okrzei i Kościelnej (gdzie była nawet baza taborowa) - wszystko istniało w momencie rozpoczęcia budowy autostrady. Ktoś ma jakieś informacje na ten temat? Mam fragment planu - można spróbować nanieść w Bazie.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Luboń koło Poznania

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...